Atklāj olimpiādi
Šodien atklāja Pekinas ziemas olimpiskās spēles.
Notika svinīgā ceremonija un valstu delegāciju parāde.
Latvijas karogu olimpiskajā stadionā ienesa kamaniņu braucēja Elīza Tīruma un hokeja izlases kapteinis Lauris Dārziņš.
Aiz viņiem sekoja pārējā delegācija.
Latvieši bija tērpušies gaišās drēbēs.
Atklāšanas ceremonija ilga apmēram divas stundas.
Spēlēs piedalīsies apmēram 2900 sportisti no 91 valsts un reģioniem.
Viņiem katru dienu veiks Covid-19 analīzes.
Latviešiem pirmie starti jau rīt.
Doma mīkstināt ierobežojumus
Martā varētu mīkstināt gandrīz visus Covid-19 dēļ ieviestos ierobežojumus.
Taču nav paredzēts atteikties no sejas maskām un sertifikātiem.
To pieļāvis veselības ministra Daniela Pavļuta ("Attīstībai/Par!") padomnieks Kaspars Bērziņš.
Sejas maskas un sertifikāti ir jāsaglabā, skaidroja Bērziņš, jo pie ģimenes ārstiem un slimnīcās vairāk nonāk nevakcinētās personas.
Vairāk nekā 10 tūkstoši jaunu gadījumu
Pagājušajā diennaktī Latvijā Covid-19 atklāja 10 137 cilvēkiem.
Tā jau ir otrā reize, kad jaunatklāto gadījumu skaits pārsniedz 10 000.
Vairāk nekā 6000 bija vakcinēti.
Slimnīcās Covid-19 pacientu skaits pieaudzis līdz 983.
No tiem kovida pamatdiagnoze ir 526.
Pagājušajā diennaktī miruši 11 inficēti cilvēki.
Četri no viņiem bija vakcinēti.
Kovida statistika kaimiņos
Arī Lietuvā un Igaunijā ļoti daudz jaunatklātu Covid-19 gadījumu.
Lietuvā vairāk nekā 12 000, miruši 13 inficētie cilvēki.
Igaunijā inficēšanās atklāta vēl 8000 cilvēku; seši miruši.
Visaugstākā saslimstība ar Covid-19 patlaban ir Dānijā, Slovēnijā un Francijā.
Tiekas premjeri
Šodien Rīgā notika Baltijas Ministru padomes premjerministru sanāksme. Latvijas valdības vadītājs Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") pēc tikšanās ar kaimiņvalstu valdību vadītājām pauda cerību uz vienotu Baltijas un Eiropas pieeju izejā no Covid-19 krīzes.
Lietuva jau atteikusies no sertifikātiem un mīkstinājusi citus ierobežojumus.
Tuvākajā laikā to plāno darīt arī Igaunija.
Kariņš iepriekš izteicās, ka Latvijas nostāja ierobežojumu atvieglošanā varētu būt pēc Baltijas premjeru tikšanās, taču šodien neko konkrētu vēl nepateica.
Apņemas palīdzēt Ukrainai
Baltijas valstu valdību vadītāji pauda apņēmību palīdzēt Ukrainai un stiprināt arī savu drošību.
Premjeri pārrunāja arī ar enerģētiku saistītos jautājumus un to, kā veicināt Baltijas valstu enerģētisko neatkarību.
Putina un Sji tikšanās
Šodien tikās Krievijas prezidents Vladimirs Putins un Ķīnas prezidents Sji Dzjiņpins.
Abi prezidenti nosodīja ASV ietekmi gan Eiropā, gan Āzijas Klusā okeāna reģionā. Krievija un Ķīna iebilst pret NATO tālāku paplašināšanos.
Abi prezidenti satraucas, ka sāksies bruņošanās sacensība.
Situācija Usmas ezerā
Usmas ezerā ūdens pakāpies līdz desmit gados augstākajam līmenim.
Tuvākajās diennaktīs Kurzemē daudz līs un snigs slapjš sniegs.
Tāpēc iespējama tālāka ūdens līmeņa celšanās un applūdīs zemākās vietas.
Atbildīgie dienesti uzmana situāciju ezerā.
Ūdens līmenis vairākās Kurzemes upēs ir augsts.
Laika ziņas
Sestdien daudzviet snigs, Latvijas rietumos slapjš sniegs, lietus.
Vietām arī atkala.
Naktī dienvidaustrumu, dienvidu vējš.
Dienā sākot no jūras piekrastes vējš iegriezīsies no rietumiem, dienvidrietumiem.
Vēja ātrums 5–10 metri sekundē, jūras piekrastē brāzmās 15–17 metri sekundē.
Gaisa temperatūra nakts sākumā 2…-3 grādi, austrumu rajonos -4…-9 grādi.
Dienā -1…4 grādi.
Rīgā palaikam snigs, dienā arī slapjš sniegs.
Naktī iespējama atkala.
Dienvidaustrumu, dienvidu vējš dienas vidū iegriezīsies no rietumiem, dienvidrietumiem 4–9 metri sekundē.
Gaisa temperatūra nakts sākumā 0…-2 grādi, pēc tam tā paaugstināsies.
Dienā 1…2 grādi.
Laika tips trešais – nelabvēlīgs.