Ziņas vieglajā valodā 31. janvārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 31. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 31. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Izeja no ierobežojumiem

No 1. marta valdība domā pakāpeniski atcelt Covid-19 dēļ ieviestos ierobežojumus.

Pašlaik ierobežojumus neatvieglos, jo infekcija strauji izplatās.

To varēs darīt tad, kad saslimstība sāks mazināties.

Zinātnieki aprēķināja, Latvijā visvairāk inficēto būs februāra vidū.

Latvija vēlas saskaņot ierobežojumu atcelšanu ar Igauniju un Lietuvu.

Jaunākie dati

Vakar Covid-19 atklāja vēl 3775 cilvēkiem.

Tas ir daudz mazāk nekā iepriekšējās dienās.

Tas tāpēc, ka testēja mazāk.

Taču saslimstība turpina paaugstināties un jau pārsniedz 4600 gadījumus uz 100 000 iedzīvotāju.

Visaugstākā saslimstība pašlaik ir Pierīgā, Jelgavā un Rīgā.

Slimnīcās ārstējas 899 kovida slimnieki. Taču ne visiem Covid-19 ir pamata diagnoze.

Ļoti daudziem ir citas slimības.

Vakar 5 inficētie cilvēki nomira.

Attaisno apsūdzētos

Tiesa attaisnoja visus otrajā digitālās televīzijas krimināllietā apsūdzētos.

Tiesa uzskata, ka neviens no deviņiem apsūdzētajiem nav vainīgs.

Apsūdzēto vidū bijušais premjers Andris Šķēle, politiķis Ainārs Šlesers, bijušais „Tet” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis un vairāki citi.

Viņus apsūdz par krāpšanu lielā apmērā organizētā grupā.

Šķēli tur aizdomās arī par naudas atmazgāšanu.

Prokurors ar tiesas spriedumu ir neapmierināts.

Prokurors prasīja Šķēlem trīs gadu cietumsodu.

Spriedumu vēl var pārsūdzēt.

Telefonsaruna

Krievija paziņojusi, ka tās ārlietu ministram Sergejam Lavrovam rīt paredzēta telefonsaruna ar ASV valsts sekretāru Entoniju Blinkenu par spriedzes mazināšanu pie Ukrainas robežām.

Šobrīd Krievija pie Ukrainas robežas ir izvietojusi 100 000 karavīru un militāro tehniku.

Ukraina un daudzas Rietumu valstis satraucas par jaunu Krievijas iebrukumu kaimiņvalstī.

Krievija audzē karaspēku Baltkrievijā

Krievija izvieto savu karaspēku arī Baltkrievijā.

Amerikas Savienotās Valstis ziņo, ka tuvākajās nedēļās Baltkrievijā būs līdz 30 000 krievu karavīru.

Krievijas karaspēks Baltkrievijā atradīsies ļoti tuvu Ukrainas galvaspilsētai Kijevai.

ASV uzskata, ka Krievija veikusi lielāko spēku mobilizāciju, kāda bijusi Eiropā pēdējās desmitgadēs.

Valsts valodas centra secinājums

Tādi vārdi kā „krievs”, „aziāts” un „nēģeris” ir neitrāli vārdi un tos var brīvi lietot.

Tā uzskata Valsts valodas centrā.

Centrā pamato, ka šiem vārdiem negatīva nozīme ir citās valodās un kultūrās, bet latviešu valodā tā nav.

Citādāk uzskata cilvēktiesību aizstāvis un arī kultūrpētnieks.

Viņi saka, ka vārds „nēģeris” ir politnekorekts un rasistisks vārds.

Vārds un nevārds

Savukārt vārds "kvadrātkods" atzīts par aizvadītā gada vārdu, bet par nevārdu kļuvis "sadarbspējīgs” (kovida sertifikāts).

Gada spārnotā teiciena tituls ticis Valsts prezidenta Egila Levita paustajam pēc vakcīnas saņemšanas: "Ļoti labi jūtos – es neko nejūtu!".

Laika ziņas

Otrdien vēl daudzviet Latvijā snigs.

Būs mākoņains laiks, brīžiem skaidrosies.

Būs slideni ceļi!

Naktī mērens ziemeļrietumu, rietumu vējš, jūras piekrastē brāzmās līdz 15 metriem sekundē.

Dienā lēns dienvidrietumu, dienvidu vējš.

Gaisa temperatūra naktī -1…-6 grādi.

Dienā 0…-5 grādi.

Rīgā mākoņains laiks, rīt no rīta un dienā brīžiem skaidrosies.

Ik pa laikam snigs.

Naktī ziemeļrietumu rietumu vējš, dienā dienvidrietumu, dienvidu vējš 4–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī -2...-4 grādi, dienā -1…-3 grādi.

Laika tips otrais – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti