Ziņas vieglajā valodā 30. maijā

Ziņas vieglajā valodā 30. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 30. maijā
00:00 / 04:51
Lejuplādēt

 

 

Covid-19 konstatē vienam cilvēkam

Aizvadītajā diennaktī Latvijā veikti 1243 Covid-19 testi.

Slimība atklāta tikai vienai personai.

Latvijā līdz šim saslimušas 1065 personas, 745 cilvēki izveseļojušies, bet 24 miruši.

Pēdējās diennakts laikā slimnīcā ievietots viens Covid-19 pacients.

Patlaban slimnīcās ārstējas 18 pacienti.

15 ir ar vidēji smagu, bet trīs ar smagu slimības gaitu.

 

Noslīkuši divi bērni

Pēdējās nedēļas pie ūdens bijušas ļoti traģiskas.

Divas reizes mediķi saņēmuši izsaukumus par slīkstošiem bērniem, kurus glābt vairs nav bijis iespējams.

Abi bērniņi bijuši vien aptuveni trīs gadus veci.

 

Augsta ugunsbīstamība mežos

Latvijas centrālajos novados - lielākajā daļā Zemgales un Vidzemes - vismaz līdz 4. jūnijam saglabāsies augsta ugunsbīstamība mežos.

Par to brīdina sinoptiķi un glābēji.

Iedzīvotājus aicina ievērot piesardzību mežu un krūmāju tuvumā.

Nav vēlams kurināt ugunskurus un nedrīkst mest zemē izsmēķus.

Aizdegšanās gadījumā uzreiz jāziņo glābšanas dienestam.

 

Lietuvā no Covid-19 miruši divi cilvēki

Lietuvā aizvadītajā diennaktī inficēšanās ar jauno koronavīrusu apstiprināta astoņiem cilvēkiem.

Divi cilvēki miruši no slimības Covid-19.

Līdz ar to Lietuvā inficēšanās ar jauno koronavīrusu konstatēta kopumā 1670 cilvēkiem.

 

Igaunijā seši jauni Covid-19 gadījumu

Igaunijā aizvadītajā diennaktī inficēšanās ar jauno koronavīrusu atklāta sešiem cilvēkiem.

Līdz ar to apstiprināto inficēšanās gadījumu skaits Igaunijā sasniedzis 1865.

Nāves gadījumu skaits saglabājies nemainīgs-67

 

Vācijā protestē pret Covid-19 ierobežojumiem

Daudzās Vācijas pilsētās šodien paredzētas demonstrācijas pret ierobežojumiem koronavīrusa izplatības novēršanai.

Demonstrācijas paredzētas Berlīnē, Štutgartē, Ķelnē un Minhenē.

Protestu organizatori pieprasa atcelt visus ierobežojumus.

Viņi apgalvo, ka šie ierobežojumi pārkāpj viņu pamattiesības.

 

Slovēnijā protestē pret valdību

Tūkstošiem riteņbraucēju vakar vakarā bloķējuši Slovēnijas galvaspilsētas Ļubļanas centru.

Viņi protestēja pret centriski labējo valdību.

Protestētāji valdību apsūdz koronavīrusa krīzes izmantošanā, lai palielinātu policijas pilnvaras un kontroli pār medijiem.

 

Vācija kritizē Trampa paziņojumu

Vācija kritizējusi ASV prezidenta Donalda Trampa lēmumu izbeigt ASV attiecības ar Pasaules Veselības organizāciju.

Vācija norāda, ka tas ir solis atpakaļ veselības aizsardzībai pasaulē.

ASV prezidents Donalds Tramps.

Tramps vakar paziņoja, ka Savienotās Valstis izbeidz attiecības ar Pasaules Veselības organizāciju.

Organizācija neesot spējusi veikt pieprasītās reformas, jeb uzlabojumus.

ASV bija lielākais šīs organizācijas finansētājs.

 

Jūrmala – viena no drošākajām Eiropas pludmalēm

Starp 10 drošākajām pludmalēm Eiropā atpūtai pēc koronavīrusa krīzes ir arī Jūrmala Latvijā un Nida Lietuvā.

Pludmales atlasītas pēc vairākiem kritērijiem - zems koronavīrusa inficēšanās līmenis, pludmaļu izmērs un vienai personai pieejamais kvadrātmetru daudzums pludmalē.

 

Baznīcu nakts notiek tiešsaistē

Šogad “Baznīcu nakts” pasākumu varēs vērot tiešsaistē pasākuma Facebook kontā.

Svinīgā atklāšanas tiešraidē no Siguldas Jēzus sirds Romas katoļu baznīcas šovakar varēs saklausīt baznīcu zvanus no dažādiem dievnamiem.

Paredzēts arī Ērģeļmūzikas koncerts, lūgšana un tiešsaistes diskusija.

 

Laika ziņas

Sinoptiķi prognozē, ka šonakt Latvijā būs neliels mākoņu daudzums.

Nokrišņi nav gaidāmi.

Mērens ziemeļu, ziemeļaustrumu vējš, brāzmās līdz 16 m/s.

Gaisa temperatūra pazemināsies līdz +10…+13 grādiem.

Rīt būs saulains laiks bez nokrišņiem.

Tāpat pūtīs mērens ziemeļu, ziemeļaustrumu vējš, brāzmās līdz 17 m/s.

Gaisa temperatūra iesils līdz +17…+21 grādiem, vietām Kurzemes piekrastē līdz plus +15…+17 grādiem.

Rīgā naktī būs neliels mākoņu daudzums, rīt dienā skaidrs laiks bez nokrišņiem.

Mērens ziemeļu, ziemeļaustrumu vējš, brāzmās līdz 16 m/s.

Gaisa temperatūra naktī pazemināsies līdz +11…+12 grādiem, rīt dienā iesils ap +20 grādiem.

Laika prognoze – otrā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt