Ukrainas spēki pāriet pretuzbrukumā
Kara 33. dienā Ukrainas armija pārgājusi pretuzbrukumā.
Ukrainas spēki uzbrūk Krievijas armijai pie Kijivas un atbrīvoja Kijivas priekšpilsētu Irpiņu.
Iedzīvotāji pilsētā vēl nedrīkst atgriezties, jo tajā vēl nav droši.
Par Irpiņu notika ļoti smagas kaujas.
Ukrainu pametuši gandrīz četri miljoni cilvēku
Kopš kara sākuma Ukrainu pametuši jau gandrīz četri miljoni cilvēku.
Tādi ir Apvienoto Nāciju Organizācijas jaunākie dati.
Vēl 6,5 miljoni pametuši savas mājas un atraduši patvērumu citviet Ukrainā.
13 miljoni ukraiņu kara dēļ netiek prom no savām mājām.
Latvijas skolās mācās vairāk nekā 1800 Ukrainas bērnu
Pašlaik Latvijas skolās mācās vairāk nekā 1800 Ukrainas bēgļu bērni.
Visvairāk Ukrainas bērnu mācās Rīgā – 1005.
Vairums no viņiem mācās mazākumtautību skolās, bet vairāk nekā 200 latviešu skolās.
Ir pagājusi pirmā nedēļa, kopš Ukrainas bērni uzsākuši mācības.
Lai arī pirmā nedēļa ir bijusi veiksmīga, pamanītas arī dažādas problēmas. Piemēram, trūkst atbalsta personāla. Tie ir cilvēki, kas palīdzētu ukraiņu bērniem un ģimenēm.
Latvijā vēlas izbeigt "zelta vīzu" programmas
Valdības koalīcija pieņēmusi lēmumu izbeigt "zelta vīzu" programmas.
Līdz šim citu valstu pilsoņi, ieguldot naudu Latvijā, piemēram, nopērkot dzīvokli, varēja saņemt termiņuzturēšanās atļauju.
Plānots, ka to vairs nevarēs izdarīt.
Aizliegums attieksies uz Krievijas un Baltkrievijas pilsoņiem.
Par to būs jālemj Saeimai.
Kariņš: Plešam un Rīgas domei kopīgi jāatrod risinājums galvaspilsētas attīstībai
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram Artūram Tomam Plešam ("Attīstībai/Par!') un Rīgas domei kopīgi jāatrod risinājums galvaspilsētas attīstībai.
Tā uzskata Ministru prezidents Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība").
Ministrija apturēja Rīgas attīstības plānu nākamajiem gadiem, jo konstatēja dažādus trūkums.
Rīgas mērs Mārtiņš Staķis uzskata, ka ministra Pleša lēmums ir netaisns un nesamērīgs, un Rīga zaudēs investīcijas daudzus miljonu eiro.
Varētu kavēties pirmo jauno elektrovilcienu piegāde
Pirmos jaunos elektrovilcienus Latvija tomēr šopavasar vēl nesaņems.
Uzņēmuma "Pasažieru vilciens" vadība skaidro, ka ir jāatrisina vairākas problēmas, kas saistītas ar vilcienu piegādi.
Bija paredzēts, ka pirmais jaunais vilciens Latvijā varētu būt aprīlī vai maija sākumā, tagad domā, ka tas notiks jūnijā.
Latvijā turpina samazināties Covid-19 izplatība
Turpina samazināties Covid-19 izplatība.
Jaunu inficēto skaits nokrities zem tūkstoša.
Vakar infekciju atklāja 930 cilvēkiem.
Slimnīcās Covid-19 pacientu skaits samazinās ļoti lēnām.
Aizvadītajā diennaktī pat palielinājās no 901 līdz 970.
Covid-19 pamatdiagnoze noteikta 406 saslimušajiem. 27 ir smaga slimības gaita.
Vakar nomira divi inficēti cilvēki.
Pretī Krievijas vēstniecībai Rīgā novietotas mākslinieku apgleznotas klavieres "Ukraina"
Rīgā pretī Krievijas vēstniecībai novietotas simboliskas, mākslinieku apgleznotas klavieres ar nosaukumu "Ukraina" ukraiņu valodā.
Klavieres tur atradīsies divus mēnešus, līdz 27. maijam.
Klavieres izkrāsoja mākslinieki Mārtiņš Aizpurvs un Mārtiņš Dziļums.
Viņi vēlas, lai klavieres būtu ne tikai skanīgas, bet arī apliecinātu atbalstu Ukrainai.
Ikvienu rīdzinieku, pilsētas viesi, mūziķi vai garāmgājēju aicina tās spēlēt.
Laika ziņas
Otrdien Latvijā gaidāms mainīgs mākoņu daudzums.
Naktī vietām, galvenokārt Latvijas austrumos, bet dienā daudzviet palaikam sniegs.
Atsevišķos posmos ceļi būs slideni.
Naktī rietumu, ziemeļrietumu vējš 4–9 m/s, piekrastē brāzmās līdz 15 m/s.
Dienā ziemeļrietumu vējš 3–8 m/s.
Gaisa temperatūra naktī +2…-3 grādi. Dienā 0…+5 grādi, valsts austrumos vietām 0…-1 grāds.
Rīgā palaikam iespējams neliels sniegs.
Naktī rietumu, ziemeļrietumu vējš 4–9 m/s, brāzmās līdz 14 m/s, dienā ziemeļrietumu vējš 3–8 m/s.
Gaisa temperatūra naktī un dienā +1…+3 grādi.
Laika tips 2. – labvēlīgs.