Ziņas vieglajā valodā 26. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 26. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 26. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Rimšēvičs var atgriezties Latvijas Bankas prezidenta amatā

Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs atgriezīsies amatā. Tā nolēma Eiropas Savienības Tiesa.

Latvija tiesai neiesniedza pietiekamus pierādījumus par Rimšēviča iespējamajiem noziegumiem.

Ģenerālprokurors Ēriks Kalnmeiers to skaidro ar pieredzes trūkumu.

Šāds iznākums liecina par problēmām Latvijas tieslietu sistēmā.

Tā Latvijas bankas prezidentam labvēlīgo spriedumu komentēja premjers Krišjānis Kariņš no „Jaunās Vienotības”.

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs pērn aizturēja Rimšēviču aizdomās par kukuļa prasīšanu un ņemšanu lielā apmērā.

Kopš tā laika viņam liedza ieņemt Latvijas Bankas prezidenta amatu.

 

KNAB interesējas par vilcienu iepirkumu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pieprasīja „Pasažieru vilciena” elektrovilcienu iepirkuma dokumentus.

To Saeimas komisijā atklāja Iepirkumu uzraudzības biroja vadītāja Dace Gaile.

Turklāt birojā par šo iepirkumu iesniedza sūdzību iepriekšējais uzvarētājs – Spānijas uzņēmums „Talgo”.

Latvija 32 jaunus elektrovilcienus pirks no Čehijas uzņēmuma „Škoda Vagonka”. To pēc atkārota izvērtējuma nolēma „Pasažieru vilciens”.

 

Tiesā vērtē refornu par izglītību vidusskolās tikai latviski

Satversmes tiesā vērtēja Izglītības reformas atbilstību valsts pamatlikumam.

Lieta saistīta ar mazākumtautību skolām.

Tajās paredz pakāpenisku pāreju uz mācībām latviešu valodā.

Tā nav diskriminācija. Šādu viedokli tiesas zālē pauda vairums ekspertu.

 

Varētu atkal balsot par „Brexit” vienošanos

Lielbritānijā plāno vēl vienu balsojumu par „Brexit” vienošanos. Tā paziņoja britu premjere Terēza Meja.

Izstāties no Eiropas Savienības bez vienošanās vai atlikt „Brexit” - šāda opcija būs Lielbritānijas politiķiem.

Pirms tam notiks lemšana par Mejas pašreiz panākto „Brexit” vienošanos. To solīja premjere.

 

Vatikāna garīdznieku atzīst par vainīgu pedofilijā

Vatikāna garīdznieku Džordžu Pelu atzina par vainīgu pedofilijā. Tā nolēma tiesa Austrālijā.

Viņu notiesāja par seksuālu noziegumu pret diviem kora zēniem.

Pels apsūdzības noraidīja. Viņš spriedumu pārsūdzēs.

 

Tuvojas Trampa un Kima otrais samits

Ziemeļkorejas līderis Kims Čenuns ieradās Vjetnamā.

Tur viņš tiksies ar Amerikas Savienoto Valstu prezidentu Donaldu Trampu.

Tas būs viņu otrais samits.

Abu valstu līderi pārrunās Phjenjanas kodolatbruņošanos.

 

Indija veic gaisa uzbrukumus pret Kašmiras kaujiniekiem

Indija veica gaisa uzbrukumus pret Kašmiras kaujiniekiem Pakistānas teritorijā.

Savukārt Pakistāna Indiju apsūdzēja gaisa telpas pārkāpumos.

Turklāt Pakistāna iepriekš brīdināja par militāru pretreakciju.

Indijas uzlidojumu mērķis bija teroristu grupējums „Muhameda armija”.

Tas šomēnes uzņēmās atbildību par sprādzienu Indijas kontrolētajā Kašmirā.

Eksplozijā gāja bojā vismaz 40 indiešu karavīru.

Šis ir strīda iemels starp Pakistānu un Indiju.

Tādējādi abu valstu attiecības pasliktinās.

 

Miris Andrejs Žagars

Aizsaulē devās latviešu režisors, uzņēmējs un Rīgas domes deputāts Andrejs Žagars.

Tas notika pēc ilgstošas cīņas ar slimību.

Viņš no 1996. gada līdz 2013.  gadam bija arī Latvijas Nacionālās operas direktors.

Tieši operā pirmdien, 4. martā, pulksten 13 notiks atvadīšanās no Žagara.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti