Ziņas vieglajā valodā 24. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 24. martā.

Ziņas vieglajā valodā 24. martā
00:00 / 00:01
Lejuplādēt

Krievijas karš Ukrainā - jau mēnesi

Pagājis mēnesis, kopš Krievijas karaspēks iebruka Ukrainā.

Krievijas prezidents Vladimirs Putins gribēja dažu dienu laikā ieņemt Ukrainas galvaspilsētu Kijivu un likvidēt Ukrainas valdību, taču tas viņam neizdevās.

Ukrainas armija ienaidnieka karaspēku ir apturējusi.

Tomēr Krievijas spēki arvien atrodas Ukrainā un katru dienu apšauda pilsētas.

Karā nogalināti simtiem iedzīvotāju un tūkstošiem ukraiņu un krievu karavīru.

 

NATO stiprinās savu aizsardzību un atbalstīs Ukrainu

NATO valstis turpinās palīdzēt Ukrainai.

Šādu lēmumu Briselē pieņēma NATO dalībvalstu līderi.

Ukraina saņems dažādu palīdzību.

Ukrainai piegādās arī ekipējumu pret iespējamiem bioloģiskajiem un ķīmiskajiem uzbrukumiem.

NATO arī nostiprinās savu dalībvalstu aizsardzību.

NATO izveidos četras jaunas kaujas grupas. Tās atradīsies Bulgārijā, Rumānijā, Slovākijā un Ungārijā.

 

ANO rezolūcijā nosoda Krievijas iebrukumu Ukrainā

ANO Ģenerālā asambleja šomēnes pieņēmusi jau otro rezolūciju saistībā ar karu Ukrainā.

Rezolūcijā nosoda Krievijas iebrukumu Ukrainā un pieprasa nekavējoties izvest karaspēku no Ukrainas.

No 193 ANO dalībvalstīm rezolūciju atbalstīja 140 valstis.

Pret bija tikai piecas – Krievija, Baltkrievija, Ziemeļkoreja, Sīrija un Eritreja.

38 valstis atturējās, tai skaitā Ķīna un Indija.

 

Atbalsta centrā reģistrēti 8000 Ukrainas bēgļu

Rīgas bēgļu atbalsta centrā reģistrēti 8096 palīdzības meklētāji.

Lielākā daļa ir sievietes.

Reģistrēti vairāk nekā 1400 bērnu.

Palīdzība vajadzīga daudziem no kara aizbēgušiem ukraiņiem.

Rīgas domē secina, ka cilvēku pieplūdums sāk mazināties.

 

Pēterbaznīcu nodos nodibinājuma īpašumā

Svētā Pētera baznīcas tornis Vecrīgā
Svētā Pētera baznīcas tornis Vecrīgā

Rīgas Svētā Pētera baznīcu bez atlīdzības atdod Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas un Vācu Svētā Pētera draudzes izveidotajam nodibinājumam.

To paredz Saeimā galīgajā lasījumā pieņemts attiecīgs likums.

Tā mērķis ir nodrošināt baznīcas un tās kultūrvēsturiskās vērtības saglabāšanu un aizsardzību.

Baznīca tomēr paliks arī valsts nozīmes kultūras piemineklis.

 

Covid-19 atklāj vēl  3324 cilvēkiem

Covid-19 izplatība Latvijā turpina samazināties.

Trešdien infekciju atklāja vēl 3324 cilvēkiem.

Slimnīcās patlaban ārstējas 961 inficēts pacients, bet Covid-19 pamatdiagnoze ir 437.

Smaga slimības gaita ir 32 pacientiem.

Trešdien nomira 21 inficēts cilvēks.

 

Deputātiem vairs neprasīs Covid-19 sertifikātus

No 1. aprīļa Saeimas un pašvaldību deputātiem vairs nevajadzēs uzrādīt Covid-19 sertifikātu.

Tas nozīmē, ka Saeimas un pašvaldību darbā varēs atgriezties deputāti, kuri vairākus mēnešus nedrīkstēja strādāt klātienē, jo nebija sertifikāta.

Saeimā tāda ir deputāte Jūlija Stepaņenko.

 

Izveidota Mātes piena banka

Latvijā šodien atklāta pirmā Mātes piena banka.

Tā ir vieta, kur uzglabā donoru pienu.

Savu pienu ziedos mammas, kurām ir zīdaiņi līdz gada vecumam un kurām piens paliek pāri.

Ziedotais mātes piens palīdzēs izdzīvot priekšlaikus dzimušiem bērniem.

Līdz šim Latvija bija vienīgā valsts Eiropas Savienībā, kurā nebija Mātes piena bankas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti