Ziņas vieglajā valodā 24. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 24. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 24. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Krievija iebrukusi Ukrainā

Eiropā sācies karš.

Tas notiek Ukrainā.

Karu sāka Krievijas prezidents Vladimirs Putins.

Krievijas karaspēks agri no rīta ar raķetēm apšaudīja Ukrainas militāros objektus un lidostas.

Karā iesaistīta arī Baltkrievija.

No Baltkrievijas Ukrainā iebrauca Krievijas tanki.

Prezidents un premjers: Latvijā esam drošībā

Mēs Latvijā esam drošībā.

Tā saka Valsts prezidents Egils Levits un Ministru prezidents Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība").

Latvija ir NATO dalībvalsts.

NATO pašlaik sūta papildspēkus uz alianses austrumu valstīm, arī Latviju.

Latvijā ierodas ASV, Kanādas un citu valstu karavīri.

Tāpat Latvijas iedzīvotājiem nav jāuztraucas par energoresursiem.

Latvija papildus iegādāsies gāzi starptautiskajās biržās.

Valsts prezidents Egils Levits
Valsts prezidents Egils Levits

Demokrātiskās valstis nosoda Krieviju

Demokrātiskās valstis nosoda Krieviju par uzbrukumu Ukrainai.

Krievijai ir jāsaņem bargs sods.

Tā uzskata arī to valstu līderi un politiķi, kuriem bija draudzīgas attiecības ar Krievijas prezidentu Putinu.

Taču ir arī valstis, kuras Krieviju nenosoda.

Tās ir Ķīna un Irāna.

Irāna paziņoja, ka Krievijas rīcību izprovocēja Amerikas Savienotās Valstis un NATO.

Pret Krieviju vērsīs sankcijas

Attīstīto valstu organizācija G7 vienojusies pret Krieviju vērst iznīcinošas sankcijas.

To paziņoja ASV prezidents Džo Baidens.

Baidens teica, ka Krievija jāsauc pie atbildības par nepamatoto uzbrukumu Ukrainai.

Mēs esam kopā ar varonīgo ukraiņu tautu, tviterī pavēstījis Baidens.

Džo Baidens, 24.02.2022.
Džo Baidens, 24.02.2022.

Par jaunām sankcijām paziņoja Lielbritānijas premjerministrs Boriss Džonsons.

Tās ierobežos Krievijas pilsoņu un Krievijas lielo banku finansiālos darījumus Lielbritānijā.

Lielbritānijā būs aizliegti arī Krievijas lidsabiedrības "Aeroflot" lidojumi.

Līdzīgas sankcijas piemēros arī Baltkrievijai.

Jaunas sankcijas apspriež Eiropas Savienība ārkārtas samitā.

Tās būs vērstas pret Krievijas enerģētikas, finanšu un transporta nozarēm.

Latvija neizsniegs vīzas Krievijas pilsoņiem

Latvija pārtrauks izsniegt vīzas Krievijas pilsoņiem.

Vīzas izsniegs tikai tad, ja cilvēkam būs īpaša vajadzība, piemēram, jābrauc uz bērēm.

To paziņoja Ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs ("Jaunā Vienotība").

Viņš arī atsaucis Latvijas vēstnieku Krievijā Māri Riekstiņu uz konsultācijām.

Latvijā cilvēki protestē pret Krievijas iebrukumu

Ceturtdien, 24. februārī, pie Ukrainas un Krievijas vēstniecībām pulcējās cilvēki.

Viņi izteica atbalstu Ukrainai un pieprasīja Krievijai pārtraukt karu.

Cilvēkiem bija Ukrainas un Latvijas karogi, kā arī plakāti pret karu un Putinu.

Arī Krievijā cilvēki protestē pret karu

Daudzās Krievijas pilsētās, arī Maskavā un Sanktpēterburgā, notika demonstrācijas pret karu.

Varasiestādes aizturējušas vairākus simtus protestētāju.

Telekanālu demonstrētie materiāli liecina, ka Krievijas drošības spēki neļauj cilvēkiem piekļūt protesta vietām.

Latvija gatava uzņemt 10 000 iespējamo bēgļu no Ukrainas

Latvija gatava uzņemt desmit tūkstošus iespējamo Ukrainas bēgļu.

Paredzēts, ka ukraiņus izmitinātu viesnīcās.

Uzņemt bēgļus pieteikušās aptuveni 70 naktsmītnes.

Tāpat palīdzību gatavas sniegt pašvaldības.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti