Ziņas vieglajā valodā 24. decembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 24. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 24. decembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Iebraucējiem no 8 valstīm jābūt Covid-19 testam

No šodienas līdz ārkārtas situācijas beigām, 11. janvārim, ieceļotājiem Latvijā no atsevišķām valstīm būs jāuzrāda testi.

Tie būs jāveic gan vakcinētiem, gan nevakcinētiem cilvēkiem.

Prasība attiecas uz atbraucējiem no Lielbritānijas, Dānijas, Norvēģijas, Zviedrijas, Beļģijas, Īrijas, Vācijas un Krievijas.

 

Izmaiņas autobusu kustībā 

Ziemassvētku un Jaunā gada brīvdienās būs izmaiņas vairāk nekā 400 autobusu maršrutos visā Latvijā.

Daļā maršrutu atklās jaunus reisus, bet daļā būs slēgti reisi. Pirms brauciena iedzīvotājus aicina pārbaudīt autobusu kustības sarakstu.

 

Svētkos policija veiks pārbaudes

Svētku laikā policija strādās vēl vairāk nekā ikdienā.

Tā pārbaudīs, vai šoferi pie stūres nav sēdušies reibumā.

Vai tiek lietotas drošības jostas, bērnu sēdeklīši un vai automašīna ir tehniskā kārtībā.

Vēl svētku laikā policija pievērsīs uzmanību pirotehnikas tirdzniecībai.

 

Vakcinēties var arī svētkos

Ziemassvētku brīvdienās būs iespēja vakcinēties.

Pirms tam gan aicina veikt pierakstu.

Brīvdienās darbu turpinās atsevišķi vakcinācijas punkti, un tiem būs saīsināts darba laiks.

Lai pieteiktos vakcīnai, var zvanīt pa tālruni 8989.

Vai informāciju meklēt mājas lapā – "manavakcina.lv".

 

Tūrisma nozarei šis gads bijis grūts

Šis gads tūrisma nozarei bijis grūts, norāda jomas eksperti.

Tūrisms un izklaide parasti ir pirmais, no kā cilvēki atsakās, kad tuvojas grūti laiki.

Taču uzņēmēji prot mainīt piedāvājumu un pielāgoties.

Tomēr uzņēmēji ir visai pesimistiski par ziemas sezonu, uztraukumu rada arī strauji augošās cenas.

Tieši Ziemassvētki un jaunais gads bija laiks, kas ļāva gūt ieņēmumus no tūristiem.

Šobrīd vieglāk iet mazākām tūrisma vietām.

Bet lielākām viesu mājām, arī muižām un pilīm, iet grūti.

 

Policija brīdina par ledus bīstamību Rīgā

Ilgstošais sals un biezā sniega kārta rada ilūziju, ka uz Rīgas ūdeņiem ledus varētu būt pietiekami biezs, lai uz tā droši atrastos.

Ledus kvalitātes analīze liecina, ka tā biezums ir nevienmērīgs un ledū var viegli ielūst.

Tā informē Rīgas pašvaldības policijā.

Policija aicina ziemas makšķerniekus būt pacietīgiem un sagaidīt brīdi, kad oficiāli būs atļauts atrasties uz ledus.

 

Pieaug robežas pārkāpēju skaits

Aizvadītajā diennaktī fiksēts pēdējā laikā augstākais personu skaits uz Latvijas-Baltkrievijas robežas, kuri nelikumīgi cenšas to šķērsot.

Robežsargi pieķēruši 103 cilvēkus.

Pirms tam diennaktī robežu mēģināja šķērsot vidēji 20 līdz 30 personas.

Tikmēr Lietuva un Polija reģistrē arvien mazāk nelikumīgo mēģinājumu nokļūt pāri robežām.

Baltkrievijā joprojām atrodas vairāki simti cilvēku.

Viņi ieradušies no Irākas, Sīrijas, Turcijas, Irānas un citām valstīm, un cer iekļūt Eiropā.

 

Eiropā pastiprina Covid-19 ierobežojumus

Pieaugot Covid-19 saslimušo, kā arī Covid-19 omikrona paveida gadījumu skaitam, liela daļa valstu Eiropā lēmušas par stingrākiem ierobežojumiem.

Daļa stājušies spēkā jau tagad – svētku laikā.

Pasaulē baidoties par omikrona izplatību, Ziemassvētku vakarā atcelti vairāk nekā 2000 lidojumu.

Tas izraisījis pamatīgu haosu vairākās pasaules lidostās un cilvēku neapmierinātību.

 

Augsts pieprasījums pēc eglītēm

Šovakar ir Ziemassvētku vakars.

Lielākoties eglītes jau mājās ir, bet daži tās izvēlas gādāt uz Jauno gadu.

Stādu audzētavās šogad ir liels pieprasījums pēc Ziemassvētku eglēm.

Audzētāji saka, ka sniegā un aukstumā retais grib iet uz mežu pēc savas eglītes.

Katra ģimene vienu eglīti bez maksas var nocirst "Latvijas valsts mežu" apsaimniekotajos mežos.

 

Noslēdzies labdarības maratons "Dod pieci!"

Vakar noslēdzās sabiedrisko mediju labdarības maratons "Dod pieci!".

Tajā cilvēkiem ar redzes, dzirdes, kustību un citiem traucējumiem vāca naudu.

Saziedoti vairāk nekā 470 000 eiro.

Šī ir lielākā summa labdarības maratona 8 gadu vēsturē.

Taču "Ziedot.lv" mājaslapā viss turpinās.

Tur būs iespējams ziedot līdz pat 6. janvārim.

Valsts amatpersonām nosūtīta vēstule ar 20 ieteikumiem, kā uzlabot vidi.

 

Laika ziņas

Šonakt gandrīz visā Latvijā turpināsies snigšana.

Kurzemē vietām pat stipra.

Pūtīs lēns līdz mērens rietumu puses vējš, jūras piekrastē mēreni stiprs ziemeļrietumu, ziemeļu vējš.

Gaisa t -8…-13, bet piekrastes rajonos un vietām Kurzemē -2…-6.

Dienā mākoņains, vietām arī uzspīdēs saule.

Palaikam sniegs.

Pūtīs lēns līdz mērens rietumu puses vējš, bet piekrastē mērens līdz mēreni stiprs rietumu, ziemeļrietumu vējš.

-2…-7, piekrastē 1…-2.

Rīgā naktī snigs vien brīžiem. -5…-7 grādi.

Dienā Rīgā saglabāsies lielākoties mākoņains, brīžiem uzsnigs, vakarā vēja brāzmās līdz 15 metriem sekundē.

Dienā temperatūra -2…-4 grādu robežās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti