Raķetes Odesā
Krievijas karaspēks ar raķetēm šodien apšaudīja Ukrainas Odesas ostu.
Odesa ir galvenā osta, no kuras paredzēts atsākt Ukrainas graudu eksportu.
Par to vakar vienošanos parakstīja Ukraina, Krievija, Turcija un ANO.
Taču šīsdienas raķešu uzbrukums Ukrainas graudu eksportu apdraud.
Amatpersonas saka, ka Krievijai nevar ticēt.
Prezidenta kundze Kijivā
Valsts prezidenta kundze Andra Levite šodien apmeklē Kijivu.
Levite piedalījās samitā "Ukraina un pasaule: Nākotni atjaunojam kopā".
Šo starptautisko saietu rīko Olena Zelenska.
Viņa ir Ukrainas prezidenta Volodimira Zelenska sieva.
Andra Levite apskatīja krievu karaspēka izpostītās Kijivas piepilsētas.
Levite bija arī kapsētā, kur apglabāti nogalinātie Bučas iedzīvotāji.
Levite teica, ka tas ir noziegums un vainīgie ir jāsoda.
Pērtiķu bakas
Pasaulē izplatās pērtiķu baku vīruss.
Pasaules Veselības organizācija šodien izsludināja globālu ārkārtas situāciju veselības jomā.
Tas nozīmē, ka valstu valdībām ir jāaizsargā iedzīvotājus.
Ar pērtiķu bakām līdz šim visvairāk saslimst vīrieši, kuriem ir homoseksuālas attiecības.
Praids Berlīnē
Berlīnē šodien notiek praids.
Šoreiz tas ir ļoti vērienīgs.
Iepriekšējos divus gadus bija Covid-19 ierobežojumi, kas ietekmēja praida norisi.
Šogad tajā piedalās pusmiljons cilvēku. Tā saka rīkotāji.
Berlīnes praids ir viens no lielākajiem seksuālo minoritāšu kopienas pasākumiem Eiropā.
Praida moto ir "Vienoti mīlestībā. Pret naidu, karu un diskrimināciju".
Ugunsgrēki Grieķijā
Grieķijā ugunsdzēsēji cīnās ar vairākiem lieliem un maziem savvaļas ugunsgrēkiem.
Grieķijā valda liels karstums ap 40 grādiem.
Liels ugunsgrēks posta Dadijas nacionālo parku.
Tā ir viena no lielākajām mežu teritorijām Eiropas dienvidaustrumos.
Liels karstums Grieķijā saglabāsies līdz augusta sākumam.
Vēlēšanu iecirkņi ārvalstīs
Saeimas vēlēšanās 80 iecirkņi atradīsies ārvalstīs.
Balsot varēs 42 valstīs.
Iecirkņi atradīsies gan oficiālās Latvijas pārstāvniecību telpās, gan citās balsošanai piemērotās vietās.
Šoreiz vēlēšanu iecirkņu ārvalstīs būs mazāk nekā iepriekšējās reizēs.
Piemēram, Lielbritānijā bija 19 iecirkņi, bet šogad būs tikai deviņi.
No šodienas vēlētāji var pieteikties balsošanai no ārvalstīm pa pastu.
Latvijas šķēpmetējas panākumi
Šķēpmetēja Līna Mūze izcīnīja sesto vietu pasaules čempionātā Jūdžinā Amerikas savienotajās valstīs.
Mūze bija labākā no Eiropas sportistēm.
Šis ir labākais panākums Latvijai sieviešu šķēpmešanā pasaules čempionātu vēsturē.
Mūze šķēpu raidīja 61 metru un 26 centimetrus.
Laika ziņas
Svētdien Latvijā gaidāms mākoņains, brīžiem skaidrosies.
Naktī vietām, bet dienā daudzviet īslaicīgs lietus, vietām stiprs, iespējams pērkona negaiss.
Dienvidrietumu, Rietumu vējš 3-8 metri sekundē.
Gaisa temperatūra naktī 13…18 grādi. Dienā 17…21 grāds.
Rīgā mākoņains, brīžiem skaidrosies.
Dienā īslaicīgs lietus.
Rietumu vējš 3-8 metri sekundē.
Gaisa temperatūra naktī 17…18 grādi, dienā 19…21 grāds.
Laika tips otrais – labvēlīgs.