Ziņas vieglajā valodā 22. oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 22. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 22. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Gājiens pret aizsardzības dienestu

Rīgā šodien notika gājiens pret obligāto aizsardzības dienestu.

Gājienā piedalījās vairāki desmiti cilvēku.

Pārsvarā tie bija jaunieši.

Viņi teica, ka valsts jāaizstāv brīvprātīgi.

Jaunieši uzskata, ka obligāto dienestu mēģina ieviest lielā steigā un tas nav pareizi.

Aizsardzības ministrija grib, lai pirmais iesaukums dienestā būtu jau janvārī. Taču likums vēl nav pieņemts.

Spriež par drošību

Šodien noslēdzas "Rīgas konference".

Tajā eksperti un politiķi runāja par drošību un ārpolitiku.

Galvenā uzmanība bija veltīta Krievijas uzbrukumam Ukrainai.

Eksperti un politiķi runāja arī par Eiropas valstu drošību.

Viņi teica, ka Eiropas valstīm tuvākajos gados būtiski jāstiprina savi bruņotie spēki.

Triecieni Ukrainā

Visā Ukrainā šodien vairākkārt bija izsludināta gaisa trauksme.

Krievija ar raķetēm turpina iznīcināt Ukrainas elektrostacijas.

Raķešu triecienu dēļ vairākos Ukrainas apgabalos nav elektrība.

Visā Ukrainā cilvēkus aicina taupīt elektrību mājās un darba vietās.

Trešais termiņš

Ķīnā šodien noslēdzās valdošās Komunistiskās partijas kongress.

Tas ilga nedēļu.

Tajā pieņemtie lēmumi ļauj prezidentam Sji Dzjiņpinam turpināt vadīt valsti arī trešo termiņu.

Kongress vērsās arī pret Taivānas neatkarības atbalstītājiem.

Ķīnas prezidents teica, ka Taivāna ir Ķīnas teritorija un ka tās atgūšanai var pielietot militāru spēku.

Džonsons steidz uz Londonu

Lielbritānijas bijušais premjerministrs Boriss Džonsons pārtraucis atvaļinājumu un atgriezies Londonā.

Viņš vēlas atgūt premjerministra amatu.

Ceturtdien atkāpās premjerministre Liza Trasa.

Viņa amatā bija tikai 44 dienas.

Oficiāli Džonsons par kandidēšanu nav paziņojis, bet viņa sabiedrotie Konservatīvajā partijā mudina viņu atgriezties.

Taču politiskie pretinieki Džonsona atgriešanos saista ar jaunām pretrunām un vilšanos.

Var nodot rudens lapas

No šodienas rīdzinieki var bez maksas nodot savāktās rudens lapas.

To var izdarīt vairāk nekā 30 vietās Rīgā.

Nodošanas punktos lapas pašiem ir jāizber nevis kā citus gadus, kad nodeva maisos.

Lapas nedrīkst iepriekš atvest un atstāt.

Turklāt tām klāt nedrīkst būt citu atkritumu.

Kārtību uzraudzīs policija.

Laika ziņas

Svētdien gaidāms lielākoties mākoņains laiks.

Naktī rietumu un centrālajos rajonos, bet dienā daudzviet neliels īslaicīgs lietus.

Naktī vietām austrumu rajonos veidosies bieza migla.

Naktī lēns vējš, dienā rietumu vējš 2-7 metri sekundē. Gaisa temperatūra naktī 4..9 grādi, austrumos 1..4 grādi.

Dienā 7..11grādi.

Rīgā lielākoties mākoņains laiks.

No rīta un dienā palaikam neliels lietus.

Naktī lēns vējš, dienā rietumu vējš 2-7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 5..7 grādi, dienā 9..11 grādi.

Laika tips otrais – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti