Ziņas vieglajā valodā 19. oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 19. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 19. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Prognozē ārvalstu palīdzību Covid-19 pacientu ārstēšanai

Jau pēc nedēļas Covid-19 pacientu ārstēšanai varētu būt jālūdz ārvalstu palīdzība.

Tas tāpēc, ka drīz būs aizņemtas visas Covid-19 pacientiem paredzētās gultas slimnīcās un vajadzīgs papildu aprīkojums.

Piedāvā obligātu vakcināciju par 50 gadiem vecākiem cilvēkiem

Valdība arī spriež, kā veicināt vakcinēšanos pret Covid-19.

Premjers piedāvā par 50 gadiem vecākiem cilvēkiem noteikt obligātu vakcināciju.

Covid-19 slimnieku skaits slimnīcās pieaug

Aizvadītajā diennaktī reģistrēja 1853 jaunus Covid-19 gadījumus, miruši 23 cilvēki.

Daudz Covid-19 slimnieku nonāca slimnīcās – 166.

Šo pacientu skaits ārstniecības iestādēs palielinājies līdz 1134.

Brīvlaikā skolēniem tomēr neveiks Covid-19 testus

Skolēniem brīvlaikā tomēr neveiks Covid-19 testus.

Testēšanu pārtrauks ceturtdien, bet arī piektdien tā nav obligāta.

Tas saistīts ar to, ka maksimāli jāierobežo cilvēku pārvietošanās.

Turklāt brīvlaiku par nedēļu pagarinās.

Testēšanu atjaunos nedēļu pirms atgriešanās skolā klātienē.

Jaunie Covid-19 ierobežojumi izmaksās ap 200 miljoniem eiro

Ar gaidāmo mājsēdi saistītās izmaksas valsts budžetā būs ap 200 miljoniem eiro.

Nauda paredzēta kompensācijām tiem, kuri nevarēs strādāt.

Finanšu ministrs uzsver, ka pārpildītas slimnīcas izmaksātu vēl vairāk.

Virza tālāk darba devēju tiesības atlaist bez Covid-19 sertifikāta

Darbinieku, kurš nevēlas vakcinēties, varēs atlaist.

Tā otrdien, 19. oktobrī, lēma valdība.

Atlaišanas gadījumā izmaksās kompensāciju mēneša algas apmērā.

Likuma grozījumi vēl jāskata Saeimā.

Valsts un pašvaldību iestādēs strādājošajiem ir obligāta prasība potēties.

Covid-19 slimības lapas plāno dot tikai personām ar sertifikātu

Atjaunos valsts apmaksātās Covid-19 slimības lapas.

No pirmās dienas tās būs tikai vakcinētajiem, Covid-19 pārslimojušajiem vai arī tādiem, kuriem ir atzinums, ka šobrīd vakcinācija ir jāatliek.

Nevakcinētajiem par pirmajām desmit dienām būs A lapa, ko apmaksā darba devējs.

Vērtē Covid-19 ārstēšanai paredzētās zāles "Ronapreve" 

Eiropas Zāļu aģentūra sāk vērtēt uzņēmumu “BioNTech” un ”Pfizer" pieteikumu paplašināt Covid-19 vakcīnas lietotāju loku.

Ar to vēlas potēt arī bērnus no 5 līdz 11 gadiem.

Šobrīd konkrētā vakcīna apstiprināta bērniem no 12 gadiem un pieaugušajiem.

Pagarina ārkārtējo situāciju Baltkrievijas pierobežā

Valdība līdz 10. februārim pagarināja ārkārtējo situāciju Baltkrievijas pierobežā.

Tas tāpēc, ka tur joprojām daudz migrantu mēģina nelegāli šķērsot robežu.

Iepriekš Ludzas, Krāslavas un Augšdaugavas novadā, kā arī Daugavpils pilsētā ārkārtējā situācija bija izsludināta no 11. augusta līdz 10. novembrim.

Eiropas Parlamentā asas debates par tiesiskumu Polijā

Eiropas Savienības iestādes mēģina šantažēt Poliju.

Tā debatēs Eiropas Parlamentā paziņoja Polijas premjers Mateušs Moraveckis.

Viņš Strasbūrā diskutēja par tiesiskuma un demokrātiju Polijā.

Tas saistīts ar Polijas tiesas spriedumu, kas faktiski ierobežo Eiropas Savienības Tiesas darbību šajā valstī.

Deputātu vairākumu Moravecka argumenti gan nespēja pārliecināt.

Čehijas prezidents Milošs Zemans
Čehijas prezidents Milošs Zemans

Plānot apturēt sasirgušā Čehijas prezidenta Zemana pilnvaras

Čehijas Senāta komisija vienbalsīgi atbalstīja valsts prezidenta Miloša Zemana pilnvaru apturēšanu.

Par to būs jābalso abām parlamenta palātām.

Valsts galva jau vairāk nekā nedēļu atrodas slimnīcā.

Tas nozīmē, ka nav neviena, kas pieņemtu līdzšinējā premjerministra Andreja Babiša atkāpšanos un ieceltu jaunu valdības vadītāju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti