Ziņas vieglajā valodā 18. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 18. februārī

Ziņas vieglajā valodā 18. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Turpinās satraukums par Krievijas spēkiem pie Ukrainas

Krievija kārtējo reizi paziņoja par karaspēka atvilkšanas no Ukrainas robežas.

Taču rietumvalstis izmaiņas joprojām nesaredz.

Amerikas Savienotās Valstis ziņo, ka Ukrainas tuvumā atrodas 190 tūkstoši Krievijas karavīru.

ASV arī satraucas, ka Krievija melo un mēģina radīt ieganstu, lai iebruktu Ukrainā.

Piemēram, Krievijas prezidents Vladimirs Putins apgalvo, ka Ukrainā masveidā ir pārkāptas cilvēktiesības.

 

ASV apliecina saistības pret NATO līgumu

Amerikas Savienotās Valstis ievēros NATO līguma 5. pantu.

To ASV viceprezidente Kamala Harisa apliecinājusi Baltijas valstu līderiem.

Vašingtona savus NATO sabiedrotos aizstāvēs.

Harisa uzsvēra, ka ASV saistības pret NATO līguma 5. pantu ir stingras un negrozāmas.

 

ANO vadītājs pauž bažas par konflikta riskiem

Pasaule, iespējams, atrodas bīstamākā stāvoklī nekā Aukstā kara laikā.

To pavēstīja ANO ģenerālsekretārs Antoniu Gutērrešs.

Gutērrešs cer, ka karš neizcelsies.

Viņš brīdina būt uzmanīgiem, jo maza kļūda var novest pie katastrofālām sekām.

 

Latvijā pērn augstākā mirstība pēdējos 20 gados

Latvijā pagājušajā gadā miruši 34 142 iedzīvotāji.

Tas ir lielākais mirušo skaits pēdējo 20 gadu laikā.

To ietekmējusi pandēmija.

Pirmajā pandēmijas gadā nomirušo skaits pieauga nedaudz.

Bet pērn nomira jau par gandrīz 5300 cilvēkiem vairāk nekā vēl pirms gada.

Pērn piedzima vismazāk bērnu pēdējo simt gadu laikā.

 

Covid-19 atklāj vēl 10 000 cilvēku

Aizvadītajā diennaktī Covid-19 atklāja vēl vairāk nekā 10 tūkstošiem cilvēku.

No viņiem vairāk nekā seši ar pusi tūkstoši ir vakcinēti.

Slimnīcās Covid-19 pacientu skaits pieaudzis nebūtiski līdz 1214.

No viņiem Covid-19 kā pamatdiagnoze ir 608 pacientiem.

78 pacientiem ir smaga slimības gaita.

Miruši vēl 20 inficēti cilvēki.

 

Strupišam bažas par konstitucionālo krīzi

Augstākās tiesas priekšsēdētājs Aigars Strupišs
Augstākās tiesas priekšsēdētājs Aigars Strupišs

Saeimas lēmums norāda uz konstitucionālo krīzi.  Tā vērtē Augstākās tiesas vadītājs Aigars Strupišs.

Lieta saistīta ar bijušās Satversmes tiesas priekšsēdētājas Sanitas Osipovas neievēlēšanu par Augstākās tiesas tiesnesi.

Strupišs uzskata, ka Saeima ir pārkāpusi Satversmi.

Satversmē noteikts, ka tiesneši ir neatkarīgi un padoti vienīgi likumam.

Valsts prezidents Egils Levits norāda, ka ir vērts sākt diskusijas, vai parlamentam vispār ir jāievēlē tiesneši.

 

Lielbritānijā spēcīga vētra

Lielbritāniju skārusi spēcīga vētra.

Londonā pirmo reizi izsludināts augstākais brīdinājums par reāliem draudiem dzīvībai.

Šāds brīdinājums ir spēkā arī Anglijas dienvidos un Velsas dienvidos, kur slēgtas skolas un paralizēts sabiedriskais transports.

Meteoroloģijas dienests ir brīdinājis, ka vētra var noraut mājām jumtus, izgāzt kokus ar saknēm un pārraut elektrolīnijas.

Saņemtas arī ziņas par vairākiem cietušajiem.

 

Latvijā brīdina par vēju un ūdens līmeņa celšanos

Daudzviet Latvijā līdz sestdienas, 19. februāra, rītam izsludināti dzeltenie un oranžie brīdinājumi par stipru vēju un ūdens līmeņa celšanos.

Oranžais brīdinājums par paaugstinātu ūdens līmeni pašlaik ir Ogres lejteces posmā.

Jēkabpils novadā Donaviņa appludinājusi ceļu un ir traucēta piekļuve divām mājām.

Daugava pagaidām ir mierīga, taču ūdens līmenis var paaugstināties.

Latvijas rietumos un centrālajā daļā upēs ūdens līmenis celsies straujāk.

Atsevišķos upju posmos gaidāma ledus iešana.

Applūdīs palienes un zemākās vietas.

Sestdienas rītā īpaši augsts ūdens līmenis gaidāms jūrā, jo būs stiprs vējš.

Glābēji arī brīdina uzmanīties no lūstošiem kokiem.

Var būt traucēta elektrības piegāde.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti