Ziņas vieglajā valodā 17. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 17. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 17. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Eiropas Komisija iesaka piešķirt Eiropas Savienības kandidātvalsts statusu Ukrainai un Moldovai

Eiropas Komisija iesaka piešķirt Ukrainai un Moldovai Eiropas Savienības kandidātvalsts statusu.

Eiropas Komisijas priekšlikums vēl jāvērtē visām 27 ES dalībvalstīm.

Eiropas Komisijas lēmums ir ļoti nozīmīgs.

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis to nosauca par vēsturisku.

Viņš cer, ka dalībvalstis to atbalstīs.

Dalībvalstis par kandidātvalsts statusa piešķiršanu Ukrainai un Moldovai lems nākamnedēļ.

 

Ukrainā negaidīti ieradies Lielbritānijas premjers

Šodien Ukrainā negaidīti ieradās Lielbritānijas premjers Boriss Džonsons.

Viņš piedāvā Lielbritānijā apmācīt Ukrainas karavīrus.

Lielbritānija un sabiedrotie trīs mēnešos varētu apmācīt līdz 10 000 karavīru.

 

Smagākās kaujas notiek Ukrainas austrumos

Ukrainā karš notiek jau 114 dienas.

Vissmagākās kaujas turpinās Ukrainas austrumos.

Severodoneckas pilsētā vairāk nekā 500 civiliedzīvotāji nevar evakuēties no ķīmiskās rūpnīcas "Azot", jo to nepārtraukti apšauda Krievijas armija.

ANO šodien paziņoja, ka humānā situācija Ukrainas austrumos ir ārkārtīgi satraucoša un turpina pasliktināties.

 

Policisti atstādina no amata 

No darba atstādināta policiste, kuras vīrs piekāva skolnieku ar Ukrainas karogu uz pleciem.

Tas notika 20. maijā, kad bija gājiens, kurā pieprasīja nojaukt padomju pieminekļus.

Prokurore pieprasa uzbrucēju sodīt ar 220 stundām sabiedriskā darba.

 

Spriež par Uzvaras parka pieminekļa demontāžu

Šodien Rīgas domē sprieda par Uzvaras parka pieminekļa demontāžu.

Dome neatklāj, kad un kā pieminekli nojauks, jo tas ir arī nacionālās drošības jautājums.

Saeima vakar pieņēma likumu par padomju un nacistisko režīmu slavinošo pieminekļu nojaukšanu līdz 15. novembrim.

Jautājums par pieminekļu nojaukšanu kļuva aktuāls pēc Krievijas sāktā kara pret Ukrainu.

 

11 000 iedzīvotāju izmanto nelegālas azartspēļu vietnes internetā

11 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju izmanto nelegālas derību vai azartspēļu vietnes internetā.

Tas nozīmē, ka ik gadu valsts nodokļos nesaņem trīs miljonus eiro.

Nelegālajā interneta tirgū darbojas ārvalstu uzņēmumi.

Šiem uzņēmumiem nav atļauju darbībai Latvijā.

Eksperti uzskata, ka nelegālās interneta azartspēles varētu izskaust ar vienkāršākiem noteikumiem spēļu rīkotājiem.

Tas mudinātu viņus darboties legāli.

 

Filma "Janvāris" triumfē starptautiskā filmu festivālā

Filmas "Janvāris" komanda Traibekas festivālā
Filmas "Janvāris" komanda Traibekas festivālā

Režisora Viestura Kairiša jaunā filma "Janvāris" atzīta par labāko ārvalstu filmu Tribekas starptautiskajā filmu festivālā.

Tribekas filmu festivāls Ņujorkā ir viens no pasaulē nozīmīgākajiem kino festivāliem.

Filma "Janvāris" stāsta par jauniešiem 1991. gada janvāra notikumos Rīgā.

Filmu "Janvāris" kinoteātros Latvijā plāno izrādīt rudenī.

 

Eirovīzijas dziesmu konkurss nākamajā gadā nenotiks Ukrainā

Starptautiskais Eirovīzijas dziesmu konkurss nākamajā gadā nenotiks Ukrainā.

Tradicionāli nākamā gada konkursu rīko iepriekšējā gada uzvarētājs.

Tā kā Ukrainā kara dēļ tas nav iespējams, konkursu varētu rīkot otrās vietas ieguvēja – Apvienotā Karaliste.

Eiropas Raidorganizāciju apvienība par konkursa rīkošanu sāks sarunas.

 

Laika ziņas

Sestdien Latvijā gaidāms mākoņainus laiks, brīžiem skaidrosies.

Palaikam neliels lietus.

Naktī vējš būs lēns, dienā dienvidu, dienvidrietumu vējš 6-11 metri sekundē, pēcpusdienā piekrastē brāzmās 15-16 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 8…12 grādi, piekrastes rajonos 13…15 grādi.

Dienā 16… 20 grādi, austrumu rajonos 20…22 grādi.

 

Rīgā lielākoties mākoņains laiks.

No dienas vidus palaikam neliels lietus.

Naktī lēns vējš 2-5 metri sekundē, dienā dienvidu, dienvidrietumu vējš 6-8 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 12… 14 grādi, dienā 17…19 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti