Ziņas vieglajā valodā 16. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 9 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 16. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 16. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Ukrainā atzīmē Vienotības dienu

Ukrainā 16. februārī atzīmēja Vienotības dienu.

Rietumvalstu izlūki 16.februārī prognozēja Krievijas iebrukumu Ukrainā.

Tāpēc Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis izsludināja Nacionālo vienotības dienu.

Mērķis bija saliedēt iedzīvotājus un pateikt pasaulei, ka Ukraina nepakļausies.

Ukrainas pilsētās bija daudz valsts zili dzelteno karogu. Cilvēki dziedāja valsts himnu. Notika dažādi pasākumi.

Taču kara draudi joprojām pastāv.

Krievija apgalvo, ka karaspēks no Ukrainas robežas ir atvilkts, taču apstiprinājuma tam nav.

 

Baltkrievija plāno Krievijas karavīru izvešanu

Pēc militārajām mācībām neviens Krievijas karavīrs Baltkrievijā nepaliks.

To apgalvo Baltkrievijas ārlietu ministrs Vladimirs Makejs.

Viņš teica, ka uz robežas notiekošais nenozīmē plānu uzbrukt.

Tomēr Rietumos satraucas par iespējamu uzbrukumu Ukrainai.

 

NATO stiprinās aizsardzību austrumu flangā

NATO domā pastiprināt militāro klātbūtni sabiedroto teritorijā netālu no Ukrainas.

Tās varētu būt jaunas kaujas grupas.

Tās būtu papildus tām kaujas grupām, kas jau atrodas Baltijas valstīs.

Notikumi ap Ukrainu liecinot, ka vajadzīgas izmaiņas NATO spēku izvietojumā Eiropā.

Tā paziņoja NATO ģenerālsekretārs Jenss Stoltenbergs.

 

ES finansiālu atbalstu saista ar tiesiskumu

Eiropas Savienība (ES) drīkst finansiāli sodīt dalībvalstis par tiesiskuma pārkāpumiem.

To atzinusi Eiropas Savienības Tiesa.

Tas nozīmē, ka Eiropas Komisija tagad varēs sodīt Ungāriju un Poliju.

Šīm valstīm ierobežos naudu no ES fondiem.

 

Latvija varētu pārdot Covid-19 potes

Latvija grib pārdot citām valstīm pāri palikušās vakcīnas pret Covid-19.

Lai vakcīnas varētu pārdot, ir jālabo likums.

Patlaban vakcīnas drīkst tikai ziedot citām valstīm.

 

Pasaulē sarūk saslimšana ar Covid-19

Pasaulē jauno Covid-19 gadījumu skaits strauji sarūk.

Par to paziņoja Pasaules Veselības organizācija.

Taču turpina pieaugt inficēšanās ar jaunu omikrona apakšpaveidu.

Tas esot vēl lipīgāks nekā sākotnējais paveids.

 

Miruši vēl 20 Covid-19 slimnieki

Latvijā Covid-19 atklāja vēl 11 425 cilvēkiem. No tiem vairāk nekā 7 tūkstoši ir vakcinēti.

Slimnīcās ārstējas 1200 inficēti pacienti. No viņiem vairāk nekā pusei Covid-19 ir pamatdiagnoze.

71 slimniekam ir smaga slimības gaita.

Aizvadītajā diennaktī nomira 20 ar Covid-19 inficēti cilvēki. 8 no viņiem bija vakcinēti.

 

Igaunija neatcels ierobežojumus

Igaunijā straujā Covid-19 izplatība pašlaik neļauj sākt ierobežojumu atvieglošanu.

To paziņoja Igaunijas veselības ministrs.

Igaunijas slimnīcās pašlaik ir 510 Covid-19 pacienti, 288 no viņiem slimības gaita ir smaga.

Igaunijas valdība pieļāva iespēju atcelt Covid-19 sertifikāta izmantošanu no 21.februāra, ja slimnīcās būs mazāk Covid-19 pacientu.

 

Lietuva svin Valsts atjaunošanas dienu

Aprit 104 gadi, kopš proklamēta Lietuvas Republika.

Lietuvā visu dienu notika dažādi pasākumi.

Pievakarē Viļņas Ģedimina prospektā aizdegti 16 simboliski brīvības ugunskuri.

Vairāki Viļņas tilti un Triju krustu kalns izgaismots valsts karoga krāsās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti