Ziņas vieglajā valodā 14. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 14. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 14. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Vācijas kanclers viesojas Ukrainā

Vācijas kanclers Olafs Šolcs
Vācijas kanclers Olafs Šolcs

Turpinās diplomātiskie centieni mazināt saspīlējumu starp Ukrainu un Krieviju.

Ukrainas galvaspilsētā Kijevā viesojās Vācijas kanclers Olafs Šolcs.

Viņš tikās ar Ukrainas prezidentu Volodimiru Zelenski.

Pēc tikšanās Šolcs teica, ka Ukrainas iespējamā dalība NATO šobrīd nav svarīgākais jautājums.

Šolcs teica, ka Vācija piešķirs Ukrainai 150 miljonus eiro.

Šolcs šonedēļ Maskavā runās ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

 

Krievija varētu atzīt Doņeckas un Luhanskas «tautas republiku» neatkarību

Krievijas valsts domē sāks skatīt likumprojektus par pašpasludināto Luhanskas un Doņeckas "tautas republiku" neatkarības atzīšanu.

Tās ir teritorijas, kurās valda Krievijas atbalstītie kaujinieki.

Savukārt Ukrainas parlaments gatavojas paziņot, ka šīs teritorijas ir neatņemamas Ukrainas sastāvdaļas.

 

Latvija veidos centru Ukrainas bēgļiem

Latvijā netālu no robežas plāno veidot centrus iespējamo Ukrainas bēgļu uzņemšanai.

Iekšlietu ministrija patlaban neprognozē bēgļu skaitu.

Par bēgļu uzņemšanu runā arī Lietuvā.

Igaunijas valdība atzinusi, ka visā Eiropā ir jārēķinās ar iespējamo kara bēgļu pieplūdumu.

Tāpat jāparūpējas par kiberdrošību, enerģētiku, ekonomiku un iekšējo drošību.

 

Latvija rēķinās ar drošības riskiem

Latvijai jārēķinās ar dažādiem drošības riskiem, ja Krievija iebruks Ukrainā, brīdina Aizsardzības ministrija un ārpolitikas pētnieki.

Viens no būtiskākajiem riskiem – paaugstināta kiberuzbrukumu aktivitāte. Tā Latvijā jau novērojama.

Speciālisti aicina būt uzmanīgiem izmantojot internetu.

Galvenais padoms – nevērt vaļā aizdomīgus e-pasta sūtījumus, aizdomīgas ziņas telefonā un to pielikumus.

 

Notiks vairākas plānotas militārās mācības

Tuvāko divu mēnešu laikā Latvijā ieradīsies ļoti daudz sabiedroto valstu karavīru un militārā tehnika.

Notiks iepriekš plānotas militārās mācības.

Iedzīvotājiem nav jāuztraucas, redzot karavīrus un militāro tehniku.

Aizsardzības ministrs Artis Pabriks ("Attīstībai/Par!") sacīja, ka cilvēki var būt mierīgi un droši.

 

Slimnīcās pieaug Covid-19 pacientu skaits

Pagājušajā diennaktī Covid-19 atklāja vēl 4144 cilvēku. Lielākā daļa no tiem ir vakcinēti.

Slimnīcās pieaudzis Covid-19 pacientu skaits.

Patlaban tajās ārstējas 1222 pacienti, no tiem Covid-19 kā pamatdiagnoze ir 645.

Smaga slimības gaita ir 77.

Nomira vēl pieci inficēti cilvēki. No viņiem trīs nebija vakcinēti, bet divi bija vakcinēti.

 

Trešdaļa Covid-19 gadījumu - bērniem un jauniešiem

Pagājušajā nedēļā gandrīz trešdaļa no visiem Covid-19 gadījumiem bija bērniem un jauniešiem.

Infekciju atklāja vairāk nekā 21 tūkstotim bērnu un jauniešu.

Visaugstākais inficēšanās līmenis joprojām ir Jelgavā un virknē Pierīgas pašvaldību.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti