Zinas vieglajā valodā 13. novembrī

Zinas vieglajā valodā 13. novembrī.

 

Zinas vieglajā valodā 13.novembrīPārsla Saktiņa

Brīvdienās ierobežo saimniecības preču veikalu darbību

Piektdien, 13. novembrī, vakarā notika valdības ārkārtas sēde.
Tajā lēma par saimniecības preču veikalu slēgšanu brīvdienās.
Ekonomikas ministrija rosina sestdien un svētdien tirdzniecības centros nevērt vaļā arī saimniecības preču veikalus.

Patlaban paredzēts, ka brīvdienās tirdzniecības centros būs atvērti tikai pārtikas un pirmās nepieciešamības preču veikali.
To paredz ārkārtējās situācijas noteikumi.
Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (''KPV LV'') piektdien, 13. novembrī, aicināja sestdien un svētdien nevērt vaļā arī mēbeļu un būvmateriālu veikalus.
Ministrs uzskata, ka mēbeles un būvmateriāli nav pirmās nepieciešamības preces.

Lidojumi aizliegti uz četrām Eiropas valstīm

Pašizolācija arī turpmāk obligāti jāievēro atgriežoties no visām Eiropas savienības valstīm, izņemot Vatikānu.
Noteikumi nav mainīti.
Savukārt starptautiskie pasažieru pārvadājumi ir aizliegti uz četrām valstīm.
Tā ir Andora, Luksemburga, Čehija un Šveice.
Šajās valstīs ir ļoti daudz ar Covid-19 saslimušo.

Latvijā 455 jauni Covid-19  gadījumi

Latvijā aizvadītajā diennaktī atklāti vēl 455 Covid-19 gadījumi.
Deviņi cilvēki nomiruši.
Slimnīcās ievietoti vēl 39 cilvēki.
Kopējais Covid-19  slimnieku skaits slimnīcās ir 318.

Visvairāk inficēto ir Rīgā.
Strauji Covid-19 izplatās arī Daugavpilī.
Rīgā divās nedēļās saslimuši 1900 cilvēki, Daugavpilī – 405.
Ap 100 inficēto ir Jūrmalā, Krāslavas novadā, Liepājā un Rēzeknē.
Slimība atgriezusies arī novados, kur iepriekš visi saslimušie bija izveseļojušies.

Bijušais ministrs Pūce plāno atgriezties Saeimā

Juris Pūce

Nu jau bijušais Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce (“Attīstībai/Par!”) vēlas atgriezties Saeimā kā deputāts.
Viņš lūdz atjaunot viņa deputāta mandātu.
Pūcem atgriežoties Saeimā, mandātu zaudēs deputāte Dace Bluķe (AP).
Viņa saņēma deputātes mandātu, jo Pūce kļuva par ministru.

Pūce ceturtdien, 12. novembrī, no ministra amata atkāpās, jo meloja sabiedrībai.
Politologi uzskata, ka Pūcem kādu laiku nevajadzētu darboties politikā.

Noslēdzas ikgadēja “Rīgas konference”

Piektdien, 13. novembrī, vakarā noslēdzas ikgadējā “Rīgas konference”.
Tajā sprieda par starptautisko drošības politiku.
Konference notika digitālā formātā.
Tajā runāja arī Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena, NATO ģenerālsekretārs Jenss Stoltenbergs.
Konferencē visi atzina, ka Eiropas Savienībai un ASV jāuzlabo attiecības, lai kopīgi stātos pretī globālajiem izaicinājumiem.
Konferencē runāja arī Baltkrievijas opozīcijas līdere Svjatlana Cihanouska.
Viņa teica, ka bez brīvas Baltkrievijas nav brīvas Eiropas.

Baltkrievijā piemin bojāgājušo Minskas iedzīvotāju

Baltkrievijā piektdien, 13. novembrī, piemin pēc drošības spēku piekaušanas mirušo Minskas iedzīvotāju Ramanu Bandarenku.
Daudzviet uzņēmumos un iestādēs notika klusuma brīdis.
Dažviet gar ceļmalām garās rindās dega sveces.
Arī piektdien, 13. novembrī, Baltkrievijā drošības spēki izklīdināja un aizturēja cilvēkus.
Eiropas Savienība pēc notikušā draudējusi ar jaunām sankcijām.
Baltkrievijā mierīgajos protestos pēc prezidenta vēlēšanām dzīvību zaudējuši vēl vismaz četri cilvēki.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt