Ziņas vieglajā valodā 10. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 10. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 10. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Saeima pieņem likumu par labas gribas atlīdzinājumu ebreju kopienai

Latvijas valsts maksās kompensācijas ebrejiem par holokausta dēļ zaudētajiem īpašumiem.

Šie īpašumi tagad pieder Latvijas valstij.

Ebreju kopienai izmaksās 40 miljonus eiro desmit gadu laikā.

Naudu ebreji drīkstēs izmantot noteiktiem mērķiem.

Piemēram, piemiņas vietu uzturēšanai, muzejiem un skolām.

Saeimā pret kompensāciju tikai ebrejiem iebilda Nacionālā apvienība.

Nacionālā apvienība aicināja naudu piešķirt ne tikai ebrejiem, bet visu tautību pārstāvjiem, kuri cieta kara laikā.

Slimnīcās pieaug Covid-19 pacientu skaits

Slimnīcās ir par dažiem Covid-19 pacientiem vairāk, nekā bija 9. februārī.

Pagājušajā diennaktī uz slimnīcām aizvesti 153 saslimušie.

Kopā slimnīcās ārstējas 1104, bet pamatdiagnoze Covid-19 ir 555 slimniekiem.

No tiem 74 ir smaga slimības gaita.

9. februārī miruši deviņi inficēti cilvēki.

Pieci no viņiem bija vakcinēti.

Arī aizvadītajā diennaktī infekciju atklāja vairāk nekā 11 500 cilvēku.

Lielākā daļa – 7245 – bija vakcinēti.

Tiesa sāk lietu par iespējamu cilvēktirdzniecību uzņēmumā "Adugs"

Ceturtdien, 10. februārī, Daugavpils tiesa sāka skatīt krimināllietu par cilvēktirdzniecību Latgales konditorejas uzņēmumā “Adugs”.

Apsūdzēti trīs cilvēki.

Viens no apsūdzētajiem ir uzņēmuma "Adugs" vadītājs Jāzeps Zukuls.

Policija noskaidroja, ka uzņēmumā strādājošajiem septiņiem Indijas pilsoņiem atņēma pases un nemaksāja algu.

Viņus arī fiziski iespaidoja.

Cietušos indiešus tiesā pārstāv advokāts.

Viņi paši devušies mājās.

Prokurors saka, ka lieta ir ļoti apjomīga un tiesvedība var ilgt pat vairākus gadus.

Baltkrievijā - militārās mācības

Baltkrievijā ceturtdien, 10. februārī, sākušās militārās mācības.

Tās Baltkrievija rīko kopā ar Krieviju.

NATO ziņo, ka Baltkrievijā atrodas aptuveni 30 000 Krievijas karavīru.

Šo mācību dēļ Lietuva ir paaugstinājusi savu bruņoto spēku gatavību.

Latvija patlaban to nedara.

Saistībā ar militārajām mācībām Baltijas valstis ir vērsušās Eiropas Drošības un sadarbības organizācijā.

Baltijas valstis pieprasa Baltkrievijai skaidrojumu par to norisi

Vācijas kanclers tiekas ar Baltijas valstu līderiem

Turpinās Rietumvalstu līderu centieni novērst Krievijas iebrukumu Ukrainā.

Vācijas kanclers Olafs Šolcs ceturtdien, 10. februārī, tikās ar Baltijas valstu līderiem.

Pēc tikšanās Šolcs aicināja Krieviju nevērtēt par zemu Rietumu vienotību un apņēmību.

Šolcs teica, ka Krievijas militārajai agresijai pret Ukrainu būs ļoti nopietnas sekas.

Attēlā: Vācijas kanclers Olafs Šolcs.
Attēlā: Vācijas kanclers Olafs Šolcs.

Lavrovs aicina Rietumus nedraudēt Krievijai

Lielbritānijas ārlietu ministre Liza Trasa vizītē Maskavā aicināja Krieviju atvilkt savu karspēku no Ukrainas robežas.

Bet Krievijas ārlietu ministrs Sergejs Lavrovs teica, ka Rietumi ar draudiem nepanāks spriedzes mazināšanos ap Ukrainu.

Tas ir ceļš uz nekurieni, teica Lavrovs.

Ķīna aptur vairāku Lietuvas preču veidu importu

Pasliktinās Ķīnas un Lietuvas attiecības.

Ķīna apturējusi Lietuvas preču (liellopu gaļas, piena produktu un alus) importu.

Ķīna aizbildinās ar dokumentu trūkumu.

Taču Lietuvas iestādes domā, ka Ķīna soda Lietuvu par Taivānas vēstniecības atvēršanu.

Lietuvas valdība sola palīdzēt uzņēmējiem, kas cietuši Ķīnas rīcības dēļ.

Pekinā kamaniņu stafetē Latvijai - bronzas medaļa

Pekinas olimpiskajās spēlēs Latvijai ir pirmā medaļa.

To izcīnīja kamaniņu stafetes komanda.

Elīza Tīruma un Kristers Aparjods, kā arī divnieku ekipāža Mārtiņš Bots un Roberts Plūme ceturtdien, 10. februārī, izcīnīja trešo vietu un saņēma bronzas medaļas.

Sportisti saka, ka ir spēcīga komanda un ir liels prieks un gandarījums par panākumu.

Elīza Tīruma (no kreisās), Kristers Aparjods, Mārtiņš Bots un Roberts Plūme
Elīza Tīruma (no kreisās), Kristers Aparjods, Mārtiņš Bots un Roberts Plūme

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti