Nevajag atcelt ierobežojums
Ārsti uzskata, ka vēl nedrīkst atcelt Covid-19 ierobežojumus.
Latvijas slimnīcās saslimušo skaits lēnām pieaug.
Mediķi aicina turpināt lietot arī sejas maskas un saņemt Covid-19 balstvakcīnu.
Trešo vakcīnas devu saņēmuši 44% Latvijas iedzīvotāju.
Ierobežojumu pārskatīšana
Ministru prezidents Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") paziņoja, ka visus kovida dēļ ieviestos ierobežojumus ir jāpārskata.
Situācija ir mainījusies.
Lai gan ļoti daudz cilvēku inficējas ar vīrusa jauno paveidu, slimnīcās nonāk maz.
Kariņš arī pieļauj iespēju atsevišķos gadījumos atteikties no Covid-19 sertifikātiem.
9 tūkstoši jaunu gadījumu
Latvijā Covid 19 vakar atklāja vairāk nekā 9 tūkstošiem cilvēku.
No tiem lielākā daļa – vairāk nekā 5 tūkstoši – bija vakcinēti.
Slimnīcās atrodas ap 900 Covid-19 slimnieku, taču pamata diagnoze Covid-19 ir 60% jeb vairāk nekā 500 cilvēkiem.
Eiropā atsakās no ierobežojumiem
Vairākas valstis apsver atcelt ierobežojumus.
Atteikties no ierobežojumiem un sertifikātiem rosina arī politiķi Igaunijā un Lietuvā.
Bet Dānija ir pirmā valsts Eiropas Savienībā (ES), kas atcēlusi visus ierobežojumus.
No šodienas Dānijā sejas maskas nav jāvelk un nav jāuzrāda sertifikāti.
Eksperti uzskata, ka dāņi ir pasargāti no smagas saslimšanas ar koronavīrusu.
Dānijā vakcinēti un pārslimojuši Covid-19 ir ap 80% cilvēku.
Mudina nesteigties
Pasaules Veselības organizācija aicina valstis nesteigties ar visu Covid-19 ierobežojumu atcelšanu.
Lai gan ar omikronu cilvēki slimo viegli, vīruss ir bīstams un tas turpina attīstīties.
Daudzās pasaules valstīs ir daudz mirušo.
Sāk skatīt Lemberga lietu
Rīgas apgabaltiesā šodien sāka skatīt korupcijā apsūdzētā bijušā Ventspils mēra Aivara Lemberga („Latvijai un Ventspilij”) krimināllietu.
Pirmās instances tiesas process ilga teju 12 gadu.
Jau nepilnu gadu Lembergs atrodas Rīgas Centrālcietumā.
Šodienas sēdē Lembergs tiesas sastāvam pieteica noraidījumu, līdz ar to tiesas sēde tika apturēta.
Depozīta sistēmas starts
Latvijā no šodienas darbu sāk teju 1400 depozīta iepakojuma pieņemšanas punktu.
Tajos var nodot tukšās plastmasas un stikla pudeles, kā arī skārdenes.
Tā būs iespējams atgūt naudu, kas, pērkot dzērienu, samaksāta arī par iepakojumu.
Taču svarīgi atcerēties, ka nodot var tikai tādu taru, kas apzīmēta ar jaunu un īpašu marķējumu.
Telefonsaruna
ASV valsts sekretārs Entonijs Blinkens šodien runāja ar Krievijas ārlietu ministru Sergeju Lavrovu.
Blinkens aicinājis Krieviju atsaukt karavīrus no Ukrainas robežām.
Blinkens uzsvēra, ka gadījumā, ja Krievija uzbruks Ukrainai, Maskavai jārēķinās ar smagām sekām.
Risinājums
Risinājums Ukrainas krīzei ir iespējams, bet tas nebūs vienkārši.
To paziņoja Krievijas prezidents Vladimirs Putins.
Putins teica, ka ASV vēlas panākt Maskavas iesaistīšanos kaut kādā bruņotā konfliktā, jo grib savaldīt Krieviju.
Putins arī teica, ka Rietumu valstis ignorē Krievijas bažas par drošību.
Laika ziņas
Trešdien gaidāms mākoņains laiks, dienā brīžiem skaidrosies.
Naktī daudzviet, dienā vietām īslaicīgi snigs.
Ceļi būs slideni!
Lēns vējš 2-5 metri sekundē.
Gaisa temperatūra naktī -3…-7 grādi, jūras piekrastē -1…-2 grādi.
Dienā 1…-3 grādi.
Rīgā mākoņains, dienā brīžiem skaidrosies.
Bez būtiskiem nokrišņiem.
Lēns vējš 2-5 metri sekundē.
Gaisa temperatūra naktī -3...-5 grādi, dienā 0…2 grādi.
Laika tips otrais – labvēlīgs.