Informācija vieglajā valodā par COVID-19

Sadarbībā ar organizāciju “Inclusion Europe” Latvijas Sabiedrisko mediju portāls “LSM.lv” ir sagatavojis informatīvu materiālu par COVID-19 vieglajā valodā. Vienkāršā gramatikā un leksikā sagatavotais teksts ir papildināts ar atbilstošām ilustrācijām.

Korona·vīruss ir vīruss, kas sākās Ķīnā.

Tas izplatījās visā pasaulē, arī daudzās Eiropas valstīs.

Korona·vīrusu sauc arī par COVID-19.

Tas ir slimības zinātniskais nosaukums.

 

Cilvēkiem ar korona·vīrusu bieži ir:

  • augsta temperatūra

  • klepus

  • grūti elpot

Atceries! Šādas sajūtas vēl nenozīmē, ka tev noteikti ir korona·vīruss.

Tā var būt arī parasta gripa vai saaukstēšanās.

Taču tev jāpiezvana savam ģimenes ārstam un jāizstāsta, kā tu jūties. Viņš pateiks, ko tev darīt.

 

Ko tu vari darīt, lai nesaslimtu ar korona·vīrusu:

  • bieži mazgā rokas ar ūdeni un ziepēm vismaz 20 sekundes

  • neaiztiec seju ar netīrām rokām

  • centies klepot un šķaudīt papīra salvetē un pēc tam salveti izmet.

 

Situācija ar korona·vīrusu dažādās valstīs var būt atšķirīga.

Valdības ievieš dažādus noteikumus, lai vīruss neizplatās tālāk.

Arī tev šie noteikumi ir jāievēro.

Tāpēc lasi un klausies ziņas.

 

Par korona·vīrusu nevajag ļoti satraukties.

Nevajag ticēt visam, ko par vīrusu raksta sociālajos tīklos.

Labāk ir klausīties, ko par korona·vīrusu saka eksperti.

Eksperti ir, piemēram, ārsti un zinātnieki.

 

Materiāls tapis sadarbībā ar “Inclusion Europe” un "Sustento" vadītāju Guntu Anču

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti