Ziņas vieglajā valodā 29. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 29. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 29. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Satversmes tiesa: Nav pamata atšķirīgai algas likmei bērnudārzu pedagogiem

Bērnudārzu pedagogu zemākās algas likme atzīta par neatbilstošu Satversmei.

Pedagogu darbs ir vienlīdzīgs, un atšķirībām atalgojumā nav pamata.

Tā secinājusi Satversmes tiesa.

Līdz ar to valdības regulējums atzīts par netaisnīgu.

Līdz ar nākamo gadu šis regulējums zaudēs spēku.

Gandarījumu par šo spriedumu paudusi pedagogu arodbiedrība.

Lai no nākamā gada izlīdzinātu atalgojuma likmes, Izglītības un zinātnes ministrija jau esot ķērusies pie aprēķinu veikšanas.

 

Turpinās partiju sarunas

"Jaunās Vienotības" organizētās partiju sarunas turpināsies nākamnedēļ.

Nākamās nedēļas sākumā partijas pārrunās veselības aprūpes jautājumus.

Tāpat politiķi nākamajās nedēļās varētu organizēt sarunas par klimata jautājumiem, drošību un valsts budžetu.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") uz sarunām aicina piecas partijas.

"Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība uz iepriekšējām sarunām neieradās.

Līdz ar to līdz šim sarunās faktiski piedalās tikai "Jaunā Vienotība", Zaļo un zemnieku savienība un "Progresīvie".

Patlaban nav zināms, vai partiju sarunu gala rezultāts būs vai nebūs jauna valdība.

 

Iebraukšanas maksa Jūrmalā būs 3 eiro

Jūrmalas dome paaugstinājusi iebraukšanas maksu pilsētā.

No oktobra iebraukšanas maksa Jūrmalā būs trīs eiro dienā.

Turpmāk iebraukšanas maksu iekasēs visu gadu.

Līdz šim par iebraukšanu Jūrmalā bija jāmaksā tikai vasarā.

Pašvaldību ministrija vēl vērtēs Jūrmalas lēmuma pamatotību.

Līdzīgi varētu rīkoties arī citas piejūras pašvaldības.

 

Polija stiprina robežas apsardzību

Polija pastiprina austrumu robežas apsardzību.

Tas saistīts ar "Vagner" algotņu iespējamo ierašanos Baltkrievijā.

Pēc Polijas rīcībā esošajiem datiem Baltkrievijā varētu ierasties aptuveni astoņi tūkstoši vāgneriešu.

 

Viļņā izvieto pretgaisa aizsardzības sistēmu

Vācija Viļņā izvieto pretgaisa aizsardzības sistēmu "Patriot".

Tā izvietota, gatavojoties gaidāmajai NATO sanāksmei.

Sistēma "Patriot" Lietuvā pilda kaujas uzdevumus pirmo reizi.

Sistēmas izvietošanas vietā strādā Vācijas armijas apkalpe.

Lietuvas armija darbam NATO sanāksmes laikā gatavojas norīkot vairāk nekā 3000 karavīru.

 

Ukraina ziņo par progresu frontē

Ukrainas uzvara karā ar Krieviju vairs nav sapnis, bet realitāte.

Tā paziņojis Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis.

Ukrainas bruņotie spēki ir pavirzījušies uz priekšu visos uzbrukuma virzienos.

Ir gūti nozīmīgi rezultāti ienaidnieka uzbrukumu atvairīšanā, sacīja prezidents.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti