Ziņas vieglajā valodā 21. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 21. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 21. oktobrī
00:00 / 04:55
Lejuplādēt

Humānā palīdzība

Gazas joslā no Ēģiptes šodien iebraukušas 20 kravas automašīnas ar humāno palīdzību.

Palīdzībā ir ūdens, pārtika un medikamenti Gazas joslas civiliedzīvotājiem.

Kravas mašīnas Gazā iebrauca caur Rafāhas robežpunktu.

To atvēra tieši tāpēc, lai varētu piegādāt humāno palīdzību.

Pēc tam, kad kravas automašīnas bija izbraukušas cauri robežpunktam, to atkal slēdza.

Tās ir pirmās humānās palīdzības kravas, kas Gazā nonākušas kopš Izraēlas un teroristiskā grupējuma "Hamās" kara sākuma pirms divām nedēļām.

ASV, Francija un Spānija jau ir paudušas, ka iespējai nogādāt Gazā humāno palīdzību ir jāpastāv vienmēr.

Atbrīvo ķīlnieces

Vakar vakarā "Hamās" atbrīvoja divas Izraēlā nolaupītās ķīlnieces.

Tās bija ASV pilsones – māte un meita.

Izraēlas armija paziņojusi, ka "Hamās" gūstā joprojām ir 210 ķīlnieku.

"Hamās" šodien paziņojis, ka varētu atbrīvot daļu ķīlnieku, ja Izraēla pārtrauktu militāro operāciju pret grupējumu.

"Hamās" par ķīlniekiem ir saņēmis gan civiliedzīvotājus, gan Izraēlas militārpersonas.

Grupējums norādījis, ka būtu ar mieru atbrīvot tikai civiliedzīvotājus.

Pieaug spriedze reģionā

Pieaug spriedze arī uz Izraēlas un Libānas robežas.

Izraēlas armija šodien ir veikusi vairākus triecienus Libānas teroristu grupējuma "Hezbollah" objektiem.

Krievijas izvērstais karš Ukrainā

Pagājušajā diennaktī Krievija veikusi uzbrukumos Doneckas, Harkivas un Hersonas apgabalos Ukrainā.

Uzbrukumos nogalināts viens, bet ievainoti trīs cilvēki.

Uzbrukumiem bija pakļauti vēl citi apgabali, bet tajos nav cietuši cilvēki.

Tikmēr Ukrainas spēki ir pastiprinājuši uzbrukumus Krievijas karaspēka pozīcijām Hersonas apgabalā.

Ukraiņi cenšas nostiprināt pozīcijas iepriekš Krievijas spēku kontrolētajā Dņepras kreisajā krastā.

Ukrainas karaspēks plāno tur uzsākt apjomīgu uzbrukumu.

Bet Krievija ir sākusi jaunus uzbrukumus pie Avdijivkas.

Krievi tur piedzīvo smagus zaudējumus.

Nākamās sankcijas

Eiropas Savienība tuvākajās dienās sāks sarunas par nākamo sankciju paketi pret Krieviju.

Tā būs jau 12. sankciju pakete.

Tā varētu ietvert Krievijas dimantu eksporta aizliegumu.

Krievijas iejaukšanās

Krievija no 2020. līdz 2022. gadam ir iejaukusies vismaz 9 valstu vēlēšanās.

Tā vēsta ASV izlūkdienests.

Vēl 17 valstīs Krievijas iejaukšanās centieni bijuši mazāk izteikti.

Lai iejauktos vēlēšanās, Krievija izmantojusi spiegus, sociālos tīklus un Krievijas valsts medijus.

Vētīs zāļu cenas

 

Veselības ministrs Hosams Abu Meri no "Jaunās Vienotības" plāno pārskatīt kompensējamo zāļu sarakstu.

Viņš arī sola meklēt veidus, kā pazemināt zāļu cenas.

Bērnu tiesības

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijā šogad saņem vairāk ziņojumu par iespējamiem bērnu tiesību pārkāpumiem.

Pārkāpumi veikti ģimenēs, izglītības iestādēs un iestādēs, kurās ilgstoši uzturas bērni.

Pērn gada laikā inspekcija saņēma 177 ziņojumus.

Bet šī gada deviņos mēnešos saņemts jau 201 ziņojums.

Visbiežāk ziņots par emocionālu vai fizisku vardarbību ģimenē.

Ir ziņojumi arī par iespējamu seksuālu vardarbību.

Laika ziņas

Naktī gaidāms lietus un vietām arī slapjš sniegs.

Nakts otrajā pusē daudzviet veidosies bieza migla.

Pūtīs austrumu, dienvidaustrumu vējš 4-8 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 0…6 grādi.

Rīt būs apmācies un vakarpusē vietām gaidāms lietus.

Pūtīs austrumu vējš 2-5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra 5…10 grādi, vietām valsts austrumos 3…4 grādi.

Rīgā naktī līs un veidosies migla.

Dienā būs apmācies un pūtīs austrumu vējš 2-7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 4…5 grādi, dienā 7…9 grādi.

Laika prognoze otrā – labvēlīga!

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti