Ziņas vieglajā valodā 21. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 21. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 21. septembrīPārsla Saktiņa

    Latvijā lielajā talkā stāda kokus

    Šodien ir pasaules Lielās talkas diena. Vairāk nekā 160 valstīs cilvēki vāc atkritumus un sakopj apkārtējo vidi. Talkas ideja ir aizgūta no Baltijas valstīm. Latvija Pasaules talkai pievienojas ar koku stādīšanu. Centrālā talkas vieta bija Madonas novada Barkavas pagastā.

    Četri miljoni cilvēku piedalījušies klimatam veltītā akcijā

    Aptuveni četri miljoni cilvēku visā pasaulē vakar piedalījās klimatam veltītā akcijā. Viņi pieprasīja pievērst uzmanību vides problēmām. Akcijas rīkotāji uzskata, ka, tas bija lielākais protests pret draudiem, kurus planētai rada temperatūras celšanās. Rīgā akcijā piedalījās aptuveni 300 jauniešu.

    Parīzē atkal protestē pret valdību

    Parīzē atsākas protesti pret valdību. Šodien ielās izgāja dzelteno vestu kustības aktīvisti. Demonstrācijas sarīkoja arī arodbiedrības un vides aizstāvji. Vietām notika demonstrantu sadursmes ar policiju. Protestu rīkotāji cer atsākt pieklusušo kustību pret ekonomisko netaisnību.

    Amerika sūtīs bruņotos spēkus uz Persijas līci

    Savienotās Valstis sūtīs bruņotos spēkus uz Persijas līča reģionu. To lūgusi Saūda Arābija un Apvienotie Arābu Emirāti pēc dronu triecieniem naftas rūpniecības objektiem. Amerikas savienotās valstis uzbrukumos vaino Irānu. Irānai ASV noteica arī jaunas sankcijas.

    Lietuvā notiek Baltu dienas svinības

    Šodien Lietuvā, Biržos norisinās Baltu dienas svinības. Tajās piedalās Lietuvas un Latvijas amatpersonas un politiķi. Baltu vienības dienu Lietuva un Latvija iedibināja pirms 19 gadiem. Tā abas valstis godina Saules kauju, kas notika 1236. gada 22. septembrī. Toreiz zemgaļu un žemaišu spēki sakāva Zobenbrāļu ordeņa bruņiniekus. Pagājušajā gadā Baltu vienības dienas svinības notika Jelgavā.

    Mūsu pludmales volejbolisti izcīnījuši olimpisko ceļazīmi

    Pludmales volejbolisti Mārtiņš Pļaviņš un Edgars Točs Ķīnā izcīnīja uzvaru un ieguva ceļazīmi startam Tokijas olimpiskajās spēlēs. Lai tiktu uz olimpiādi Latvijas sieviešu duetam Anastasijai Kravčenokai un Tīnai Graudiņai rīt jāuzvar pretinieces no Čehijas.

    Svētdien gaidāms lietus

    Svētdien daudzviet gaidāms lietus, bet nokrišņu kopumā būs mazāks nekā šodien. No rīta vietām Kurzemē sabiezēs migla. Mākoņi daļēji segs Latvijas debesis; saulainākais laiks būs priekšpusdienā Liepājas pusē un pēcpusdienā valsts ziemeļaustrumos. Naktī rietumu, ziemeļrietumu vējš Vidzemes piekrastē brāzmās pūtīs līdz 16 metriem sekundē. Dienā gaidāms lēns līdz mērens ziemeļu vējš. Gaisa temperatūra svētdien būs +6..+14 grādi. Laika tips otrais - labvēlīgs.

    Saistītie raksti
    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti