Dienas ziņas

Ušakovs apsūdz Ķirsi neslavas celšanā

Dienas ziņas

Slēgto skolu ēkas – slogs pašvaldību budžetam

Tūrisma attīstīšanai nepieciešama sadarbība

Zemgalē spriež par tūristu «sadalīšanu» starp lielajiem un mazajiem objektiem

Aizvadītā tūrisma sezona Zemgalē kopumā bijusi veiksmīga, taču starpība starp apmeklētāju skaitu populārākajos un mazajos objektos ir pat vairāki simti tūkstošu cilvēku. Par to, kā situāciju mainīt un kā panākt tūristu ilgāku uzkavēšanos reģionā, tūrisma pakalpojumu sniedzēji diskutēja konferencē.     

Populārāko tūrisma objektu trijnieks Zemgalē ir nemainīgs jau gadiem. Visbiežāk gan ārzemju, gan Latvijas tūristi apmeklē Rundāles pili, kam seko Tērvetes dabas parks un Bauskas pils.  Sešdesmitās jubilejas gadā dabas parku pirmoreiz apmeklējuši vairāk nekā 150 000 viesu.

“Lai apmeklētājus noturētu, ir katru gadu jādomā, ko jaunu piedāvāt, jo mums ir ļoti liels apmeklētāju skaits, kuri brauc pie mums katru gadu. Un, protams, ir jāstrādā ar tuvējām kaimiņvalstīm. Mēs ļoti, ļoti lepojamies, ka no lielā apmeklētāju skaita mums ir daudz tūristu no Lietuvas. Turpmāk strādāsim vēl vairāk ar lietuviešiem,” stāstīja Tērvetes dabas parka Tūrisma informācijas centra vadītāja Lilita Kauste.

Līdzās dabas tūrismam popularitāti iegūst arī neparasti izziņas objekti. Dobeles Skaisto un praktisko ideju dārza saimniece Līga Benķe stāstīja, ka šogad aptuveni 1000 viesu braukuši lūkot, kā vienkopus aug dārzeņi un krāšņumaugi. Tomēr arī tūrisma attīstībā atslēgas vārds esot sadarbība.

“Mums notika dārzā mājražotāju prezentācijas. Tagad mēs domājam sadarboties arī ar mūsu novada vīna ražotāju. Cilvēkiem tas ļoti patīk. Viņiem patīk arī mūsu pagrabā ieiet un paskatīties uz mūsu konservējumiem. Īpaši ārzemniekiem, kas tur fotogrāfē,” stāstīja Līga Benķe.

Kā viens no izaicinājumiem nākamajām sezonām Zemgales tūrisma konferencē tika minēta apmeklētāju sabalansētība starp lielajiem un mazajiem tūrisma objektiem, kā arī viesu, īpaši ārzemnieku, piesaistīšana reģionam ilgāk par vienu dienu.

Zemgales Tūrisma asociācijas valdes priekšsēdētāja Inese Turkupole-Zilpure norādīja – “ja tā ir tūristu grupa no ārzemēm, viņiem ir plāns, un viņi apskata galvenos tūrisma objektus; ja tā ir tūrisma grupa no Latvijas, tad viņi gan meklē interesantākos un jaunākos piedāvājumus un ir gatavi novirzīties no galvenajiem apskates objektiem”.

Zemgales Tūrisma asociācijas veiktā aptauja liecina, ka apmēram 72% tūrisma pakalpojumu sniedzēju sezona bijusi veiksmīga. Galvenais veiksmes faktors esot mērķtiecīgs darbs ar sociālajiem medijiem un investīcijas objektu attīstībā. Savukārt negatīvi tūrisma jomu šogad ietekmējis pārlieku karstais laiks un darbaspēka trūkums.

Saistītie raksti
0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti