"Pabraukt var tikai ar 10 km/h, ātrāk nevar, jo citādi mašīna vienkārši salūzīs. Tur ir jāber kaut kas virsū, tas ceļš ir nokalpojis. Tā te ir bijis visu laiku kopš es atceros. Kā lietus, tā bedrains," klāstīja Ringolds.
Tūrisma nozarē strādājošā Daca Mieme no Rucavas novada sprieda, ka notiekošais uz ceļa nepatīkami pārsteidz gan vietējos iedzīvotājus, gan tūristus, kuri ikdienā dodas Papes virzienā, kas ir viens no iecienītākajiem galamērķiem.
"Šobrīd tas [ceļš] atrodas katastrofālā stāvoklī. Protams, tas ir laika un varbūt citu dažādu apstākļu ietekmē, bet situācija, manuprāt, nav normāla.
Mēs nevaram aizmirst to, ka tūrisma sezona nebeidzas augustā vai septembrī. Cilvēki brauc arī vēlāk, bet tagad tas praktiski nav iespējams," norādīja Mieme.
Šādas situācijas nopietni ietekmē tūrisma uzņēmējus. Iepriekšējos gados kādam viesu namam nācies pieņemt radikālus lēmumus. "Ielikuši internetā informāciju, ka esam slēgti sliktā ceļa dēļ. Protams, cilvēki ir sašutuši – kā, vai pavisam slēgti, vai uz visiem laikiem?" stāstīja Mieme.
Liepājas reģiona tūrisma vadītāja Inta Šoriņa, kura šajās dienās braukusi uz Papi, bijusi nepatīkami pārsteigta par piedzīvoto, radies jautājums, par kādu tūrisma attīstību mēs Latvijā runājam.
"Zinot šo ceļu, es biju gatava, kas tas būs – apmēram. Skaidrs, ka laika apstākļi nav bijuši lieliski un ceļš ir tāds, kāds ir. Ir viesi, kuri kaut ko tādu ierauga pirmo reizi. Riteņbraucēji brauc kaut kur ceļam pa vidu, automašīnas viņus apbrauc no abām malām. Tas ir nožēlojums mirklis, kad saprotam, ka tā ir mūsu realitāte diemžēl. Protams, ir tūristi, kuri brauc kalnos, ir redzēts viss kaut kas, bet šis ceļš ir pirmais tūrisma produkts, kad cilvēki šķērso Latvijas robežu un grib redzēt, kāda tā jūra izskatās," klāstīja Šoriņa.
Papē ūdens līmeni ietekmē Papes ezers un kanāls, kas savienots ar jūru. Ir bijuši gadījumi, kad ceļš pārplūst. Ceļa posmu, kas atrodas tuvāk Papei, pašvaldība savā rīcībā no AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) pārņēma šī gada sākumā, pirms tam posms tika sakārtots, tāpēc arī šobrīd ir viegli izbraucams.
Rucavas novada domes izpilddirektors Edgars Bertrams sprieda, ka asfalta segums būtu sapnis, taču arī esošā grants seguma rekonstrukcija būtu labs risinājums.
"Ceļš ir nolietots, liela intensitāte, jo brauc kūdras izstrādātāji, mežsaimnieciskās darbības veicēji. (..) Tā lielā vēlme ir veikt rekonstrukciju," atzina Bertrams.
LVC Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova norādīja, ka šobrīd konkrēto ceļa posmu uz Papi nav paredzēts rekonstruēt un plānota tikai ikdienas uzturēšana. Latvijā vairāk nekā puse ceļu ir ar grants segumu, un rudeņos bieži vien tos pārņem šļūdonis.
"Latvijā ir ļoti daudz šādu vietu, kur vajadzētu - vai vismaz pēc iedzīvotāju viedokļa - būtu nepieciešams grants ceļu pārbūvēt par asfalta ceļu.
Diemžēl tas ir iespējams ļoti retos gadījumos, jo ir ierobežots finansējuma apjoms, kas pieejams remontdarbiem uz valsts ceļiem," teica LVC pārstāve.
Ja laika apstākļi būs labvēlīgi, tad otrdien, 15. oktobrī, paredzēts veikt uzturēšanas darbus un sakārtot grants ceļa segumu Papes virzienā, bet tas, kad ceļš no Rucavas uz Papi varētu piedzīvot nopietnāku rekonstrukciju vai vismaz grāvju sakārtošanu, pagaidām nav zināms.