Velotūristiem no Tūjas līdz Salacgrīvai vienā posmā privātīpašums ierobežo pieeju jūrai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Aktīvās atpūtas cienītājiem tagad ir iespēja baudīt Vidzemes jūrmalas gleznaino dabu, dodoties ceļā ar velosipēdiem no Tūjas līdz Salacgrīvai. Ir izveidots Eiropas Savienības prasībām atbilstoši marķēts veloceliņš, kā arī velosipēdu noma Tūjā un Salacgrīvā. Taču vienu posmu šajā ceļā aizšķērso zīme „Privātīpašums”. Līdzīgi uzraksti un sētas ierobežo arī piekļuvi jūrai.

„Tur ir redzama vieta, skrūves palikušas, kur bija zīmes velomaršruta ceļiem -„Nobrauktuve” un „Uzbrauktuve”. Dotajā brīdī tā ir noņemta nost, un nekas nav palicis,” stāsta biedrības „Tūjas krasts” pārstāvis, veloceliņa izveides iniciators Kristaps Jankovičs.

Ķurmrags un tā bāka ir viena no tūristu iecienītākajām apskates vietām, te velomaršruta kartē iezīmēta arī pieeja jūrai, taču tagad ir palicis vairs tikai stabs un uz otra staba brīdinošs attēls „Nikns suns”.

„Pēc likuma tā ir pludmale, kas ir publiski pieejama vieta, tie ir 20 metri tauvas josla, kas ir pašvaldības pārvaldībā. Šeit ir velomaršrutu noeja, kas šeit paredzēta, iezīmēta kartēs un likumīga Taču privātīpašnieki to neņem vērā. Kā jau arī iepriekš redzējāt zīmi „Privātīpašums”, šeit tiek darīts viss, lai mazinātu kustību,” stāsta Jankovičs.

Tobrīd gan neviens te uzkavēties neliedz, bet zīme „Privātīpašums”, šķiet, ne vienam vien liks griezties atpakaļ.

Tālākā ceļā sagaida nākošais pārbaudījums - norāde, ka tālāk braukt ar velosipēdu vai kā citādi pārvietoties nedrīkst. Lai apietu šo ceļa posmu, no visai stāvā krasta pa trepēm velosipēds ir jānes uz pludmali. „Man ir spēka pietiekoši, es jums nodemonstrēšu, bet iztēlojieties, ka ir vācu tūrists vai kāds cits ar lielām somām, smagu riteni un ja vēl ar bērnu,” norāda Jankovičs.

Salacgrīvas Tūrisma Informācijas centra vadītāja Liene Tiesnese stāsta, ka šobrīd, sākoties atpūtas sezonai, šī problēma ir aktuāla, jo arvien vairāk tūristu vēlas ceļot ar velosipēdiem gar jūrmalu: „Nesen pa mūsu celiņu arī brauca Eiropas tūrisma un transporta komitejas pats šefs, mēs braucām kopā. Un tad šis bija tas jautājums, par kuru viņš bija absolūtā šokā, teica,  kā tas var būt, ka 10 tūkstoši kilometru mums ir, bet viens nav.”

Tobrīd, kad Latvijas Radio viesojas šajā ceļa posmā, te piestāj arī Salacgrīvas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Cīrulis: „Ar šiem īpašniekiem tad tiks uzsākts process par atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.”

Līdzās šī ceļa pieejamībai aktualitāte jau daudzus gadus  ir arī piekļuve jūrai. „Mums ar privātīpašniekiem ir parakstīti līgumi par četrām noejām pie jūras, un šajā vasarā, acīmredzot, šīs noejas tiks ierīkotas. Tas, ka ir iezīmēta teritorija plānojumā, tas vēl tikai pusceļš. Lai šo noeju noformētu līdz galam, domei ir jāpieņem lēmums, jāiet pie privātīpašnieka, jāparaksta līgums un jāiereģistrē zemesgrāmatā. Ja šis privātīpašnieks atsaka pirmo reizi, otro un trešo reizi, tad domei ir tiesības vērsties tiesā,” skaidro Cīrulis.

Neviens no šiem procesiem nav ātrs, tāpēc šajā ceļa posmā velosipēdistiem būs vien vēl šovasar jārēķinās ar ierobežojumiem, bet novada pašvaldība esot apņēmības pilna šo situāciju atrisināt. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti