Rīta Panorāma

Ziedoņa muzeja projekts «Visas taisnības»

Rīta Panorāma

RTU pētnieki izstrādā programmatūru elektroenerģijas cenu samazināšanai

Intervija ar VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētāju Jāni Langi

«Valsts ceļu» šefs: Šķīdonis uz grants ceļiem ziemā ir realitāte, kurai jāpielāgojas

 Šoziem neraksturīgi siltu laika apstākļu un mitruma dēļ bija jāslēdz rekordliels vietējo ceļu posmu skaits, un acīmredzot ir nopietni jādomā par meliorācijas sistēmām visā valstī, jo mitras ziemas ir jauna realitāte, kurai jāpielāgojas, intervijā LTV “Rīta panorāma” atzina “Latvijas Valsts ceļu” (LVC) vadītājs Jānis Lange.

Šogad mitruma dēļ uz vairāk nekā 150 ceļu posmiem bija noteikti masas ierobežojumi, un kopumā tas bija rekordliels bojāto ceļu posmu garums. Šādu ziemu, kad bija jānosaka tik daudz masas ierobežojumu, neatceras arī LVC kolēģi, atzina Lange.

Viņš pauda, ka ir nopietni jāstrādā ar ūdens novadīšanu no ceļiem un jādomā par meliorācijas sistēmu valstī kopumā, ne tikai uz ceļiem, bet arī pieguļošajās teritorijās.

“Tā ir jauna īstenība, ar kuru mums jāsaskaras un jāpielāgojas,” sacīja Lange.

Viņš atzina, ka 13 000 kilometru vietējo ceļu nekad nav saņēmušas pietiekamas investīcijas, un “to mēs redzam rudeņos un pavasaros, un arī šoziem tas notiek masveidīgāk”.    

Šogad kopumā ceļu atjaunošanai un uzturēšanai valsts budžetā paredzēti 183 miljoni eiro, vēl 124 miljoni eiro pieejami no Eiropas Savienības fondiem, kas ļaus atjaunot 1200 kilometrus jeb par aptuveni 100 kilometriem vairāk nekā pērn. Taču aizvien ieguldījumu nav pietiekami, lai apturētu ceļu sabrukumu. Lai sakārtotu ceļus, gadā būtu nepieciešami 600 miljoni eiro jeb gandrīz divreiz vairāk nekā pašlaik pieejamais finansējums.  

Šogad 30 miljoni eiro atvēlēti tieši vietējiem ceļiem, un tas ir lielākais pēdējo 25 gadu laikā pieejamais finansējums. Arī tas nav pietiekams, bet “labāk nekā nekas”, sacīja Lange. 

 Tikmēr trešdien, 17.janvārī, beidzot atjaunota satiksme uz autoceļa Koknese–Ērgļi (P79), kas bija slēgta kopš janvāra sākuma. Ceļa posms bija slēgts Ogres upes pusē notikušā grunts noslīdējuma dēļ.

Noslīdeņa zonā satiksmei ir atvērta ceļa viena josla un ir noteikts ātruma ierobežojums 30 km/h. Ceļa bīstamā mala Ogres upes pusē ir norobežota ar pagaidu barjerām. “Latvijas Valsts ceļi” jau plāno šī ceļa posma kapitālo remontu. Būvniecība un autoceļa posma atjaunošana, visticamāk, notiks 2019. gadā.

 



 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti