Tas ir divreiz vairāk nekā vidēji Eiropas Savienībā kopumā un četreiz vairāk nekā Maltā, kur ir mazākais avārijās bojāgājušo skaits - 26 uz miljonu iedzīvotāju.
Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis spriež, ka tik sliktiem rādītājiem ir vairāki iemesli, taču viens no galvenajiem - radaru trūkums.
Situācijas uzlabošanai jau apspriesti vairāki risinājumi, kurus iezīmē Krapsis: „Tie ir - atjaunot fotoradaru darbību; mēs jau zinām, ka šis projekts ir uzsācies un deviņi radari jau darbojās uz mūsu ceļiem. Tas ir - pārvietojamo radaru resursu atjaunošana. Tie ir likumdošanas grozījumi par sodiem par ātruma pārsniegšanu - gan izglītojošie pasākumi jaunajiem vadītājiem, gan reklāmas kampaņas. Un, ja visi šie pasākumi īstenosies un arī sabiedrība mainīs savu attieksmi, es domāju, ka situācijai jāuzlabojas.”
Krapsis cer - 2015.gads, neraugoties uz slikto sākumu, kad melnā ledus dēļ bija daudz avāriju, būs daudz labāks. Februāra un marta dati ļaujot cerēt, ka tā arī notiks.
Saskaņā ar Eiropas Komisijas datiem, no Latvijas slikto rādītāju ziņā daudz neatpaliek Lietuva. Tur avārijās bojā gājuši 90 cilvēki uz miljonu iedzīvotāju. Savukārt Igaunijā - 59 cilvēki.