Trešdaļai Latvijas autovadītāju – bīstami nodilušas riepas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem un 8 mēnešiem.

Droša ceļu satiksme nav atkarīga tikai no automašīnas vadīšanas iemaņām un prasmēm, ceļu seguma kvalitātes, bet arī no auto tehniskā stāvokļa – par to apaļā galda diskusijā vienotu nostāju pauda ceļu satiksmes un auto eksperti.

Baltijas valstīs veikts pētījums liecina, ka izplatītākie ceļu satiksmes nelaimes gadījumu iemesli ir auto vadīšana alkohola vai narkotisko vielu iespaidā, nepietiekama autovadītāja kompetence pie stūres un nepiemērota ātruma izvēle. Tūlīt seko ceturtais - Latvijā visbiežāk sastopamais auto nelaimes gadījumu iemesls – nodilušu auto riepu izmantošana, kā arī auto riepu lietošana tām nepiemērotā sezonā. Pētījuma dati uzskatāmi parāda, ka autobraucēji par lielākajiem riskiem ceļu satiksmes drošībā uzskata cilvēcīgo faktoru, taču nepietiekami novērtē tehnisko, proti, auto riepu kvalitātes faktoru. Nepiemērotu riepu izmantošana, nodilušu riepu lietošana vairākas sezonas un autovadītāju nepietiekamas zināšanas par riepu kvalitātes nozīmi ir tās lietas, kas ietekmē ceļu satiksmes drošību.

„Automašīnu tehnisko apskašu dati rāda, ka apmēram 4% auto īpašniekiem neizdodas iziet tehnisko apskati saviem spēkratiem neatbilstošu auto riepu dēļ (attiecīgi tiek saņemts novērtējums „2” un „3”). Turklāt nesen Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) rīkotās Tehniskās apskates nakts laikā tika konstatēts, ka kopumā no visām automašīnām, kuras, veicot diagnostiku, saņēma vērtējumu „3”, vairāk nekā trešajai daļai bija nepiemērotas vai pārlieku nodilušas auto riepas. Tāpat bija sastopami citi auto bojājumi, kas negatīvi ietekmē satiksmes drošību,” stāsta CSDD pārstāvis Jānis Aizpors.

Šī gada pirmajā pusgadā kopumā tehniskā apskate veikta 402 072 transportlīdzekļiem, kuru kopējais bojājumu vai trūkumu skaits, kas konstatēts riepām vai riteņiem, ir 15 963 jeb apmēram 4% no kopējā tehniskās apskates pārbaužu skaita, attiecīgi vērtējums „2” piešķirts 15 875 transportlīdzekļiem, bet vērtējums „3” – 88 jeb 0,02%. Kā izplatītākais bojājums pusei auto konstatēts nepietiekošs riepu protektora dziļums.

„Laika gaitā autovadītāji gan ir kļuvuši atbildīgāki un pievērš lielāku uzmanību auto tehniskajam stāvoklim ne tikai tāpēc, ka CSDD vai kāds cits to pieprasa, bet tieši savas un citu drošības labad,” konstatējis Aizpors.

Tuvojas riepu maiņas laiks, un ziemas Latvijā joprojām ir sniega un ledus bagātas, tādēļ jau laikus jādomā par atbilstošu ziemas riepu izvēli.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti