Stāsti

Ēnas Latvijas Radio studijā

Stāsti

AKKA/LAA atgādina skolām, ka arī skolēnu darbiem ir autortiesības

Tagad labdarības projektos "SMS Credit" aicina iesaistīties arī brīvprātīgos

«SMS Credit» spodrina tēlu - labdarības projektos aicina iesaistīties arī brīvprātīgos

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Vairāki simti brīvprātīgo janvārī pulcējās Tukumā, kur dzīvnieku patversmē mītošajiem kaķiem uzbūvēja apsildāmu kaķu māju. Aicinājumi pievienoties brīvprātīgajiem vairākkārt tika izplatīti arī sociālajos tīklos. Tiem sekoja plašas publikācijas atsevišķos medijos un arī Tukuma pašvaldības mājaslapā. Akciju rīkojis fonds „Labie darbi”, ko izveidojis ātro kredītu uzņēmums „SMS Credit”. Pretrunīgi vērtētie ātrie aizdevēji, rīkojot šādas labdarības aktivitātes, cenšas uzlabot savu tēlu un rada jautājumus par jēdzienu altruisms un brīvprātīgais darbs patieso nozīmi, norāda eksperti.

Ziemā uzbūvēto kaķu māju, kas pašlaik sniedz patvērumu piecām kaķu meitenēm, piekrīt izrādīt Tukuma dzīvnieku patversmes brīvprātīgā Simona Grundule. Mēneša laikā Tukuma kaķi tikuši pie jaunas mājvietas, kas no ārpuses atgādina dārza mājiņu, uz tās durvīm iegrebts kaķa simbols.

''Šī ir tāda vasaras tipa māja, siltināta ar apkuri. Šeit ir tāda īslaicīga uzturēšanās vieta un, lai viņiem būtu šis laiks, kur pārlaist, kamēr viņi gaida saimnieku vai pēc operācijas, vai atveseļošanās. Nu ir būrītis, kad tīru, es viņus laižu pastaigāt. Ir tā, ka šeit dzīvo piecas meitenes. Viņas labi satiek savā starpā. Viena ir gados, viena ir ļoti jauna, tā gribētu spēlēties,'' mītni izrāda Grundule.

Brīvprātīgos uzrunāja arī sociālajos tīklos, internetā. Pēc aptuveni divu nedēļu darba brīvprātīgo fotogrāfijas un piefilmējumi nonāca „SMS Credit” uzturētās interneta lapās un reklāmās. Plašs raksts, ietverot intervijas ar vairākiem uzņēmuma pārstāvjiem, publicēts arī Tukuma pašvaldības mājaslapā. Medijiem organizētajā atklāšanas pasākumā piedalījies arī domes priekšsēdis Ēriks Lukmans, jo saņēmis ielūgumu:

''Uzaicinājums pašvaldības vadībai. Tātad domes priekšsēdētājam tas ir pienākums, ja pašvaldības vadība tiek aicināta. Varēju jau, protams, neiet un aizsūtīt kādu citu, bet tā jau ir arī attieksmes izrādīšana. Laipnības apliecinājums tiem cilvēkiem, ka arī pašvaldības vadītājs kopā ar viņiem, āmuru rokās paņēmis un skrūvgriezi, šo māju uzceļ.''

Kad mikrofons izslēgts, Lukmans piebilst, ka par dalību pasākumā saņēmis aizrādījumus no citu novadu vadītājiem. Pats par ātrajiem kredītiem daudz neaizdomājies, jo neesot ilgstošas pieredzes vadītāja amatā. Šī nav pirmā reize, kad aizdevējs „SMS Credit” finansē kādu labdarības projektu. Pirmo reizi gan iesaistīti brīvprātīgie, kas aicināti piedalīties kampaņā, atklāj fonda "Labie darbi" vadītāja Jeļena Šļihta:

''Manuprāt, šoreiz, šajā projektā, nav jārunā par to, kam pieder nauda, kurš nopirka būvmateriālus, bet gan par to, ka mums izdevās saliedēt cilvēkus tādam kopīgam labam darbam.''

Akcijai atsaukušies ne tikai tukumnieki. Cilvēku atvešanu arī no Rīgas organizējis un apmaksājis uzņēmums.

''Bija cilvēki no dažādām pilsētām. Mums arī bija noorganizēts autobuss no Rīgas, lai cilvēkiem nav jādomā, kādā veidā tur tikt,'' stāsta Šļihta.

Nebanku aizdevējs „4finance”, kurā ietilpst arī „SMS Credit”, ar Radio sazinājās e-pastā. Uz jautājumu, vai uzņēmumu nemulsina tas, ka par labajiem darbiem maksā arī tie, kam pašiem naudas nepietiek un ir jāaizņemas, atbild Iveta Stepanova:

''Mēs, nebanku finanšu uzņēmums, uzskatām, ka tas ir mūsu pienākums, labā griba - realizēt korporatīvo sociālo atbildību un domāt, kā varam palīdzēt, šajā gadījumā mazāk aizsargātajai sabiedrības daļai - dzīvniekiem. Tāpat projekta realizēšanā iesaistījās daudzi brīvprātīgie, tostarp ''4finance'' darbinieki un pieredzējuši būvnieki ar saviem materiāliem.''

Stepanova neatklāj, cik daudz šis projekts izmaksājis, jo labdarība un brīvprātīgo atbalsts neesot naudā izmērāms.

''Cits jautājums ir tas, ka tiek taisīti kaut kādi publicitātes pasākumi, it kā labdarība, vienlaikus īstenībā PR aktivitātes. Tas, protams, ir tāds problemātisks jautājums,'' atzīst sociālantropologs Klāvs Sedlenieks. Šādas labdarības aktivitātes neveicina patieso izpratni par jēdzieniem altruisms un brīvprātīgais darbs.

''Visi labdarības pasākumi ir viens no veidiem, kā visās vietās visos laikos cilvēki ar problemātisku reputāciju mēģina savu reputāciju uzlabot.„SMS Credit” pilnīgi noteikti ir piemērs tam. Es domāju, mēs varētu sameklēt daudzus tādus, kuri tieši šādi mēģina to izdarīt. Puse no sponsorēšanas jeb pat lielākā daļa no sponsorēšanas ir tieši šāda,'' uzskata Sedlenieks.

Pētniekam piekrīt Latvijas Universitātes pasniedzēja Marita Zitmane:

''Mums tas viss saistās ar parādiem, ar cilvēkiem, kas ir nonākuši grūtībās un nabadzībā. Viņiem ir ļoti slikta reputācija. Tāpēc arī gluži dabiski ir tas, ka šāds uzņēmums cenšas sevi pozicionēt, ka viņi ir, neteiksim, rozā un pūkaini, bet ne tikai ņem no cilvēkiem naudu, bet kaut ko arī atgriež un dod sabiedrībai pretī.''

Šogad, kad stājušies grozījumi likumā, kas nosaka stingrākus ierobežojumus aizdevuma likmēm un parādu procentiem, uzņēmumam jādomā par to, kā piesaistīt papildu klientus. Reklāmai izvēlētais projekts ar kaķu māju uzskatāms par veiksmīgu risinājumu, secina Zitmane:

''Jebkuras reklāmas zvaigzne vienmēr būs dzīvnieku mazuļi un cilvēku mazuļi. Tā ir pārbaudīta vērtība, un tas ir tas, kas pārdod lietas. Tā ir tāda, neteikšu, atklāta manipulācija, bet gudra, viltīga un pārdomāta komunikācija ar sabiedrību, protams, tā ir.

Tukuma patversmei projekta laikā ziedojuši arī līdzcilvēki. Kopā saziedoti vairāk nekā 2000 eiro,  un par šo naudu patversme kādu laiku varēs iegādāties kaķiem gan barību, gan nepieciešamos medikamentus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti