Dienas ziņas

Latvijai – pastiprināta kontrole naudas atmazgāšanas apkarošanā

Dienas ziņas

Daugavpils novadā DI projektā arī reitterapija

Diskutē par mācību metodēm

Skangaļu muižā spriež par mācību metodēm – arī nodarbībām dabā un akmeņu izmantošanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Turpinot pērn Igaunijā sākto konferenci par dabas resursu izmantošanu darbā ar bērniem, kuriem ir  īpašas vajadzības, šodien pirmsskolas izglītības iestāžu pārstāvji tikās Skangaļu muižā. Visu dienu speciālisti no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas diskutēja par metodēm, kuras izmanto savā praksē un kas vērstas uz bērnu attīstību un integrāciju.

Izglītība un nodarbības dabā, akmeņu izmantošana bērnu mācīšanā,  vides pozitīvā ietekme uz bērnu daudzpusīgu attīstību - tie ir daži no tematiem, par kuriem ceturtdien, 23.augustā, diskutēja vairāk nekā 100 pirmsskolas izglītības speciālistu no Baltijas valstīm. Mērķis - dalīties pieredzē, iepazīt jaunas mācību metodes un tās integrēt arī savā ikdienas darbā.

Psiholoģe Iveta Lukjanova jau astoņus gadus praktizē komunikācijas metodi "Marte Meo". Tā paredz, ka pieaugušo un bērnu komunikācija ikdienā tiek uzņemta video, ko speciālists pēc tam analizē.

"Mēs ļoti daudz domājam, bet tad, kad mēs realitātē skatāmies filmā nevis to, ko mēs domājam, bet kā ir, tad var ieraudzīt to realitāti. Ir runa par to, ka mums katram jau prasmes ir, un reizēm mēs pat neapzināmies, ka mēs tās, varbūt veicinot un izmantojot vairāk, varam iedot vairāk," stāsta Lukjanova.

Kolēģi no Igaunijas un Lietuvas atzīst, ka Latvijā ir ļoti spēcīgas tradīcijas izglītības programmās izmantot tieši dabas resursus un vidi, turklāt speciālisti rod arvien jaunus veidus, kā to integrēt mācību saturā.

Ir vairākas metodes, kuras kaimiņvalstu pārstāvji labprāt praktizētu arī savās izglītības iestādēs, īpaši domājot par bērniem ar speciālām vai īpašām vajadzībām.

"Tāpat kā pie jums, arī Igaunijā ir daudz mazdārziņu - kopā ar bērniem tur stādām dažādus augus, lai bērni tos iepazīst, redz, kā tie izaug un kā par tiem rūpēties. Tas ļoti pozitīvi ietekmē bērnu, viņa attīstību. Šodien vēlamies iegūt jaunas teorētiskās un praktiskās zināšanas, kā strādāt tieši ar īpašajiem bērniem," atzīst bērnudārza direktore Marika Meruska.

"Kas ir bērni ar īpašām vajadzībām? Pasaules zinātnieki par to runā daudz plašāk. Tie ir gan kreiļi, tie ir talantīgie bērni, kurus mēs bieži aizmirstam, tie ir novārtā atstātie bērni, bieži slimojoši bērni.  Tā kā tas ir ļoti plašs loks, un viņiem nav invaliditātes, viņiem nav speciālās programmas, bet ar viņiem ir jāstrādā, viņi jāintegrē vispārizglītojošā programmā," norāda Liepas pirmsskolas izglītības iestādes "Saulīte" vadītāja Elija Latko.

Nākamajā gadā konferences dalībnieki tiksies Lietuvā, lai turpinātu izzināt dažādas jaunas mācību metodes.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti