Dienas ziņas

Latvijai – pastiprināta kontrole naudas atmazgāšanas apkarošanā

Dienas ziņas

Daugavpils novadā DI projektā arī reitterapija

Skangaļu muižā spriež par mācību metodēm – arī nodarbībām dabā un akmeņu izmantošanu

Turpinot pērn Igaunijā sākto konferenci par dabas resursu izmantošanu darbā ar bērniem, kuriem ir  īpašas vajadzības, šodien pirmsskolas izglītības iestāžu pārstāvji tikās Skangaļu muižā. Visu dienu speciālisti no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas diskutēja par metodēm, kuras izmanto savā praksē un kas vērstas uz bērnu attīstību un integrāciju.

Izglītība un nodarbības dabā, akmeņu izmantošana bērnu mācīšanā,  vides pozitīvā ietekme uz bērnu daudzpusīgu attīstību - tie ir daži no tematiem, par kuriem ceturtdien, 23.augustā, diskutēja vairāk nekā 100 pirmsskolas izglītības speciālistu no Baltijas valstīm. Mērķis - dalīties pieredzē, iepazīt jaunas mācību metodes un tās integrēt arī savā ikdienas darbā.

Psiholoģe Iveta Lukjanova jau astoņus gadus praktizē komunikācijas metodi "Marte Meo". Tā paredz, ka pieaugušo un bērnu komunikācija ikdienā tiek uzņemta video, ko speciālists pēc tam analizē.

"Mēs ļoti daudz domājam, bet tad, kad mēs realitātē skatāmies filmā nevis to, ko mēs domājam, bet kā ir, tad var ieraudzīt to realitāti. Ir runa par to, ka mums katram jau prasmes ir, un reizēm mēs pat neapzināmies, ka mēs tās, varbūt veicinot un izmantojot vairāk, varam iedot vairāk," stāsta Lukjanova.

Kolēģi no Igaunijas un Lietuvas atzīst, ka Latvijā ir ļoti spēcīgas tradīcijas izglītības programmās izmantot tieši dabas resursus un vidi, turklāt speciālisti rod arvien jaunus veidus, kā to integrēt mācību saturā.

Ir vairākas metodes, kuras kaimiņvalstu pārstāvji labprāt praktizētu arī savās izglītības iestādēs, īpaši domājot par bērniem ar speciālām vai īpašām vajadzībām.

"Tāpat kā pie jums, arī Igaunijā ir daudz mazdārziņu - kopā ar bērniem tur stādām dažādus augus, lai bērni tos iepazīst, redz, kā tie izaug un kā par tiem rūpēties. Tas ļoti pozitīvi ietekmē bērnu, viņa attīstību. Šodien vēlamies iegūt jaunas teorētiskās un praktiskās zināšanas, kā strādāt tieši ar īpašajiem bērniem," atzīst bērnudārza direktore Marika Meruska.

"Kas ir bērni ar īpašām vajadzībām? Pasaules zinātnieki par to runā daudz plašāk. Tie ir gan kreiļi, tie ir talantīgie bērni, kurus mēs bieži aizmirstam, tie ir novārtā atstātie bērni, bieži slimojoši bērni.  Tā kā tas ir ļoti plašs loks, un viņiem nav invaliditātes, viņiem nav speciālās programmas, bet ar viņiem ir jāstrādā, viņi jāintegrē vispārizglītojošā programmā," norāda Liepas pirmsskolas izglītības iestādes "Saulīte" vadītāja Elija Latko.

Nākamajā gadā konferences dalībnieki tiksies Lietuvā, lai turpinātu izzināt dažādas jaunas mācību metodes.

1 komentārs
Anonīms lietotājs 1102
Neko neizsakoša informācija, kas liecina par to, ka kārtējo reizi visi domā, runā, spriež, bet reāli neko no tā visa nedara. Nav jāiznieko laiku bezmērķīgai spriešanai, jo šīs "jaunās metodes" - bērnu izglītošanu veikt dabā, ar dabas materiāliem, izmantojot arī darbu dabā, tas nav nekas jauns, jo ar šādām metodēm gan pirmsskolā, gan izglītojot ne tikai bērnus ar īpašām vajadzībām, skolotāji strādāja jau senajos septiņdesmitajos, astoņdesmitajos gados. Nu nevajag to visu pasniegt kā jaunas Amerikas atklāšanu! Vajag vairāk veltīt laiku darbam ar bērniem, bet mazāk spriest, filmēt un tad atkal apspriest!
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti