Robotiku integrē mācībās, motivējot riska grupas bērnus

Latvijas Universitātes (LU) pētnieki apmāca skolotājus robotikas integrēšanā mācību procesā, lai mazinātu skolas pamešanas riskus pamatskolēniem. Starptautiska projekta ietvaros mācībās aizvadītajā nedēļā piedalījās 25 skolotāji no Grieķijas, Itālijas un Latvijas.

Starptautiska projekta ''RoboESL'' ietvaros skolotāji no dažādām valstīm apgūst, kā mācību stundās izmantot robotus skolēnu motivēšanai mācīties un mazinātu skolas pamešanas riskus. Robotu izmantošana veicina skolēnu ieinteresētību matemātikā, fizikā un tehnoloģijās.

''Lai robots sāktu kustēties, jāveic aprēķini, jāprogrammē. Robotam ir jāreaģē uz gaismu ar sensoriem - tātad fizikas zināšanas vajadzīgas. Mēs gribam sasniegt riska grupas bērnus, kam ir tieksme aiziet no skolas vai uzvedības problēmas, slikta attieksme pret mācībām, mācīšanās traucējumi, uzmanības deficīts, - tad caur tehnisko lietu mēs gribam parādīt, ka zināšanas ir reālas, tās ir dzīvas,'' par projektu sacīja Latvijas Universitātes profesore Linda Daniela.

Projekta ietvaros nodarbības, kurās izmanto īpaši programmētus vienkāršus robotus notiek kā interešu izglītības pulciņi pēc stundām. Projektā pagaidām iesaistās divas Latvijas skolas, kā arī skolas no Grieķijas un Itālijas, kuras jau izmēģinājušas robotikā balstītas mācības. No Latvijas piedalās Valmieras 5. vidusskola, kuras fizikas skolotāja Lolita Krilova pastāstīja vairāk, kā klasē izmanto nelielo robotu:

''Piemēram, mēs šodien mācījāmies programmēt, lai robots pats atskaņo dziesmu - skaņa ir konkrēta augstuma frekvence. Bērni fizikā iemācīsies, ka, piemēram skaņa ''la'' ir 440 herci. Lielāka interese bija tieši 5.klases bērniem, viņiem patīk eksperimentēt, nevis matemātiku rēķināt.''

Savukārt viens no projekta zinātniskajiem līderiem Dimitris Alimisis no Grieķijas skaidro - pirmie rezultāti liecina, ka šo bērnu attieksme pret mācībām ir uzlabojusies un robotu klātbūtne stundās paaugstina interesi apgūt ko jaunu. Projektu skolās turpinās arī nākošgad:

''Šis nav ierasts projekts, jo parasti pieņemts, ka robotika skolās pieejama talantīgajiem un apdāvinātajiem skolēniem. Mēs cenšamies pierādīt, ka robotika mācībās ir vērtīga visiem skolas bērniem, īpaši tiem, kam sekmes ir sliktākas. Šajās nodarbībās atmosfēra ir krietni brīvāka, nekā ierasts klasē. Bērni attīsta vērtīgas iemaņas un, manuprāt, svarīgākais ir celt šo bērnu pašvērtējumu, darbojoties ar interesantām tehnoloģijām, lai viņi tiektos uz labākiem rezultātiem skolā.''

Projekts “Robotika - intervencei skolas neveiksmju un agrīnas izglītības iestāžu pamešanas mazinājumam” tiks noslēgts nākamgad maijā, kad plānots rīkot arī noslēguma konferenci, uz kuru tiks aicinātas Latvijas skolas, lai dalītos ar projekta rezultātiem un mācību materiāliem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti