Pirms kāda laika plaši apspriesta tika autozagļa aizturēšana Rīgā, Lubānas ielā. "BMW X6" aizdzinēju neapturēja pat policistu lietotais ierocis, vien paša izraisīta avārija – uzbraukšana virsū citai automašīnai atpakaļgaitā – pielika punktu bēgšanai. Policijā skaidro, ka 2019. gadā auto aizdzīšana kļuvusi krietni vienkāršāka nekā 1990. gados.
Agrāk, lai nozagtu auto, bija jānoskenē tā signāls. Pašlaik tiek izmantotas tehnoloģijas, kas palīdz izgatavot atslēgas dublikātu un auto tiek nozagts vēlāk, pie izdevības. "Aizdzīšanas tehnika kļuvusi ļoti vienkārša, pat neprasa speciālas zināšanas elektronikā vai to, kur kāds vads [pieslēdzams]. [Ierīces] iegādājas melnajā tirgū," teica Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldrs Kriminālpolicijas pārvaldes priekšnieks Andrejs Sozinovs.
Šādas ierīces cena ir 10 000 eiro un zagļi ar tām savstarpēji dalās. Policija aicina autovadītājus būt piesardzīgiem, ja pamana, ka tiek novēroti vai kāds ir pārāk tuvu automašīnai. Statistika liecina, ka visvairāk zog jaunāka izlaiduma jeb "premium" klases automašīnas.