Pieaug skolēnu un vecāku interese par tālmācības vidusskolām

Pandēmijas laikā pieaug skolēnu un vecāku interese par tālmācības vidusskolām. Daudzi uzskata, ka kvalitatīvāku izglītību iegūs tur, kur tā attālināti piekopta jau ilgstoši. Tomēr tālmācības vidusskolās atzīst, ka šo izglītību nevar salīdzināt ne ar klātienes, ne attālinātām mācībām. Līdz ar to šāds solis būtu ļoti rūpīgi jāizsver.

Pieaug skolēnu un vecāku interese par tālmācības vidusskolām
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Pēdējos gados arvien vairāk skolēnu izvēlas mācīties tālmācības vidusskolās. Pēc Izglītības un zinātnes ministrijas datiem pirms četriem gadiem šādās skolās mācījās vairāk nekā trīsarpus tūkstoši skolēnu. Šajā mācību gadā skaits pieaudzis par diviem tūkstošiem.

“Pēdējo trīs gadu laikā pieaugums ir vidēji 20%. Bet pēdējā uzņemšana bija 30% skolēnu skaita pieaugums. Kas ir interesanti – tie ir nepilngadīgie jaunieši, jo vecāki ir izlēmuši, ka vieglāk ir mācīties vidē, kura ir jau sakārtota un veidota tālmācībai,” pastāstīja Rīgas 1. tālmācības vidusskolas direktore Gita Vāvere.

Pamatā visbiežāk tālmācības vidusskolas izvēlas jaunieši, kuri strādā, dzīvo ārzemēs, un jauni sportisti.

Sākotnēji gan šādas izglītības iestādes veidotas pieaugušiem cilvēkiem, kas nav ieguvuši vidējo izglītību un bieži vien arī dzīvo ārzemēs.

Skolēnu skaita pieaugums vērojam arī Brocēnu vidusskolas tālmācības programmā. Interese pārnākt ir arī tagad – mācību gada vidū.

“Pēc 1. septembra praktiski vairs nevaram uzņemt skolēnus, jo valsts piešķir finansējumu uz skolēnu skaitu, kas ir 1. septembrī. Līdz ar to uzņemt varam tikai tad, ja kāds no esošajiem pārtrauc mācības. Rindā šobrīd ir vairāk nekā 20 skolēnu. Un tas ir saistīts ar Covid-19 pandēmiju,” pastāstīja direktora vietniece Olita Ļitvinova.

Skolēnus, kuri vienkārši nevēlas apmeklēt parasto skolu, tālmācībā uzņem reti.

Viņi šādā režīmā visbiežāk nespēj pašorganizēties un skolu pabeigt, stāsta direktore. Arī Rīgas tālmācības vidusskolā skaidro, ka tālmācība nav tas pats, kas attālināta mācīšanās. Pāriešana ir solis, kurš rūpīgi jāizsver.

“Tālmācībā mēs rēķināmies ar to, ka skolēni mācīsies patstāvīgi. Mēs viņiem piegādājam tādus mācību materiālus un tādas pašpārbaudes iespējas, rēķinoties, ka viņi tiešām patstāvīgi mācīsies. Bet attālināti mācoties, skolēni ir pieraduši pie tā, ka tas ir kā klātienē. Pirmkārt, mācību saturs ir tāds, ko var izstāstīt, paskaidrot klasē un apspriest. Tas nav orientēts uz to, ka būs jāapgūst patstāvīgi,” skaidroja Rīgas tālmācības vidusskolas direktors Edgars Grīns.

Viņš arī norādīja, ka tālmācība nav piemērota katram. Skolēniem tomēr sociālais kontakts ir ļoti svarīgs, tāpēc

bez nopietna iemesla pāriet uz tālmācības skolām nevajadzētu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt