Dienas ziņas

Uzņēmēji rosina mainīt darba nespējas lapu apmaksu

Dienas ziņas

Saredz perspektīvu sausseržu audzēšanā

Latgales reģionā uzlabo grants ceļu stāvokli

Pēc trīs gadu lūgšanas Dagdas pusē beidzot salabo katastrofālo Asūnes ceļu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Šogad valsts autoceļu tīklā notiek pēdējo 25 gadu laikā vērienīgākie vietējo autoceļu remontdarbi, kuriem no valsts budžeta ir atvēlēti vairāk nekā 30 miljoni eiro. Sen gaidītais remonts tikko pabeigts ceļa posmā, kas ilgus gadus sagādāja raizes četru Dagdas novada pagastu iedzīvotājiem, rudenī un pavasarī pārvēršoties par grūti izbraucamu bezceļu.      

Vecā un bedrainā grants ceļa vietā, jauns tikko uzklāts divkārtu segums – tā pēc  remontdarbiem izskatās valsts ceļš Dagda-Asūne-Vorzova.  2015. gadā, mēģinot panākt ceļa stāvokļa uzlabošanu, Asūnes un blakus esošo pagastu vadība uzsāka saraksti ar Satiksmes ministriju, kas ilgusi trīs gadus. Pēc vairākām noraidošām atbildēm beidzot tika saņemta pozitīva.

“2017.gadā mēs saņēmām atbildi, ka mēģinās iekļaut 2018.-2020.gada plānā, lai veiktu grants seguma pastiprināšanu,” stāstīja Asūnes pagasta pārvaldes vadītāja Žanna Aišpure.

Dagdas novada iedzīvotāji, kas ikdienā izmanto šo ceļa posmu, joprojām atceras, kā rudenī un pavasarī, braucot pa dubļiem un bedrēm, jutās kā bezceļa sacensību dalībnieki. Tā 10 kilometru garais ceļš no Asūnes līdz novada centram Dagdai cilvēkiem bija jāmēro 40 minūtes.

“Kā uz darbu brauc, mums tur ir fermas, tālāk slikts ceļš, lauztas mašīnas, traktori…” atcerējās lauksaimnieks Sandis no Asūnes.

“Pavasarī, kad bija ļoti slapjš un ilgstoši lija lietus, firma, kura uz vietējo pamatskolu veda maizi, pat atteicās vest,” stāstīja Žanna Aišpure.

1 miljona vērtu remontdarbu rezultātā 8,5  kilometru garā ceļa posmā ir sakārtotas nomales un izrakti grāvji. Teritorija ir attīrīta no ceļa malās augošajiem krūmiem, kā arī liekiem kokiem. Atšķirībā no bijušā grants seguma tagadējais divkārtas virsmas segums ir komfortabls braukšanai un tam nav nepieciešama greiderēšana, taču tas nav tik izturīgs kā asfalta ceļš.

“Ja tur netiek braukts ar pārkrauto smago transportu, jā tur nedriftē autovadītāji un neveic kādus citus manevrus, kas kaitē šādai ceļa virsmai, viņš var kalpot ļoti ilgi,” sacīja VAS “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.

Kopumā Latgales reģionā šogad VAS “Latvijas Valsts ceļi”  plāno atjaunot 91,3  kilometru vietējo ceļu un šo darbu veikšanai plānotais valsts finansējums ir 6 707 000 eiro.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti