NMPD rīcības atbilstību lūgts izvērtēt 17 reizes; pārbauda arī citu mediķu darbu

Šajā gadā par Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) darbu Veselības inspekcija saņēmusi 17 iedzīvotāju sūdzības. Iedzīvotāji gan sūdzējušies arī par citiem veselības aprūpes sistēmā strādājošajiem.

Šajā gadā, kad Covid-19 pandēmija smagi iedragājusi veselības aprūpes sistēmu un mediķi bijuši spiesti ierobežot pakalpojumu pieejamību, iedzīvotāji vairākkārt šaubījušies, vai mediķi nav pārkāpuši kādas sava darba robežas. Pēdējais skaļākais jautājums radās par to, vai NMPD darījis visu iespējamo izsaukumā pie sporta trenera Ingus Eiduka, kurš, kā zināms, vēlāk gan devās mūžībā. Šajā gadījumā gan dienests atspēkoja šaubas, norādot, ka izsaukuma datos redzama katra veiktā darbība un ka tās nepārkāpj vadlīnijas.

NMPD rīcības atbilstību lūgts izvērtēt 17 reizes; pārbauda arī citu mediķu darbu
00:00 / 02:24
Lejuplādēt

Veselības inspekcijas pārstāve Elīna Ermansone paskaidroja – šogad par NMPD darbu kopumā saņemtas 17 iedzīvotāju sūdzības, un tās ir dažādos izskatīšanas stāvokļos.

"Pārsvarā tās ir par savstarpējās komunikācijas problēmām. Pacientu un radinieku ieskatā, nepietiekami izvērtē veselības stāvokli un laikus nenogādā uz ārstniecības iestādi. Nākas arī izsaukt atkārtoti ātro palīdzību," pastāstīja inspekcijas pārstāve.

Ermansone gan skaidroja, ka sūdzības tiek saņemtas ne tikai par NMPD mediķiem. Tās saņem arī par citiem veselības aprūpes sistēmas darbiniekiem.

Tikmēr NMPD vadītāja Liene Cipule Latvijas Radio skaidroja – dienestā pieņemot izsaukumus vienmēr tiek vērtēts pacienta stāvoklis. Vērtējot izsaukuma saturu, brigāde tiek nosūtīta nekavējoties, ar laika nobīdi vai gadījumos, kad situācija tomēr nav neatliekama, situāciju risina ārsts konsultants pa telefonu. Cipule gan norādīja, ka Latvijā Izpratne par to, kas ir patiesi neatliekami gadījumi, vēl neesot citu Eiropas valstu līmenī, taču situācija ik gadu uzlabojas.

"Mēs šo diskusiju sabiedrībā esam veikuši arī iepriekšējos gados, tomēr pandēmijas laikā sabiedrības modrība un ieklausīšanās spēja ir devusi mums iespēju tikt sadzirdētiem.

To arī parāda šis kritušais izsaukumu skaits kā tāds. Tas savukārt mums dod iespējas novirzīt kapacitāti konsultatīvā atbalsta veidošanai. Pandēmija mums ir palīdzējusi, ka sabiedrība saprot neatliekamo izsaukumu operativitātes nozīmi. Kopējais darbs ir panākts – jā, mēs noteikti tuvojamies Eiropas valstu līmenim šobrīd," stāstīja Cipule.

Veselības inspekcijas pārstāve Ermansone atgādināja, ka iedzīvotājiem ir tiesības un ir pat vēlams informēt inspekciju, ja rodas aizdomas par kādiem ārstniecības personu pārkāpumiem.

"Ja ārstniecības persona atsaka sniegt pakalpojumu iedzīvotājam, tad viņam ir jāvēršas Veselības inspekcijā, zvanot pa norādīto tālruni vai rakstot uz e-pastu – [email protected]," norādīja Ermansone.

Viņa gan norādīja, ka bieži vien, izvērtējot sūdzību, nākas secināt, ka tai gluži nav bijis pamats un mediķi darījuši visu, ko konkrētajā situācijā spējuši. Tāpat arī iedzīvotāji bieži neatliekamo medicīnisko palīdzību saucot ļoti novēloti, un tad, izvērtējot konkrētos gadījumus, nākas secināt, ka smagas sekas vai nāve bijusi nenovēršama.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt