Saistībā ar valdības lēmumu mazapdzīvotās teritorijās ieviest bezmaksas sabiedrisko transportu ministrs norādīja, ka galvenais mērķis ir arvien aktīvāk izmantot šādu transporta veidu.
“Mūsu mērķis ir, lai cilvēki aizvien vairāk izmantotu sabiedrisko transportu. Viens no elementiem šajā veicināšanas sistēmā ir arī bezmaksas transports attālākajās Latvijas vietās. Pieņemam arī, ka atsevišķiem Latvijas iedzīvotājiem biļetes cena ir svarīgs iemesls, lai izvēlētos vai neizvēlētos sabiedriskā transporta izmantošanu,” sacīja Linkaits.
Viņš norādīja, ka, pierodot izmantot sabiedrisko transportu, cilvēki to arvien vairāk novērtēs un biežāk izmantos.
Savukārt attiecībā uz sabiedriskā transporta maršrutu izmaiņām Linkaits atzīmēja, ka neviens maršruts bez iemesla slēgts netiek. “Skatāmies, lai maršruti tajās vietās, kas ir mazāk apdzīvotas, būtu piemēroti. Lai cilveks vienā dienā varētu aizbraukt gan uz tuvāko attīstības centru, gan arī atbraukt atpakaļ,” pauda ministrs.
Vaicāts par iespējām paplašināt bezmaksas pārvadājumu klāstu, Linkaits skaidroja, ka “bezmaksas transports ir drīzāk izņēmums nekā ikdienas prakse”. Ministrs atsaucās uz Igaunijas piemēru, kas rāda, ka ar bezmaksas transportu valsts dotāciju apjoms ļoti strauji pieaug, bet cilvēku mobilitātes rādītāji nepieaug.
“Pilnīgs bezmaksas transports daudzus cilvēkus atgrūž no sabiedriskā transporta veida izmantošanas. Gan zinātniski pētījumi, gan pieredze Tallinā, kur tika palaists bezmaksas sabiedriskais transports, neliecina par to, ka tās cilvēku grupas, kuras ikdienā izmanto automašīnu, vēlas tādā gadījumā pārsēsties uz sabiedrisko transportu,” pauda ministrs.