Madonā novērš grants seguma ceļu putēšanu

Vasarā līdztekus bedrīšu remontam asfaltētā segumā pašvaldībām jāveic arī to pārziņā esošo zemes ceļu greiderēšana, kas ilgstoša sausuma laikā sagādā īpašas raizes. Taču, pretēji ierastajai praksei, šovasar Madonas grantētās ielas ir pārklātas ar putekļu absorbcijas materiālu, kas pasargā virskārtu no pārliekas izžūšanas un novērš putekļus.

Ar grants segumu pašlaik ir apmēram 15% no visām Madonas pilsētas ielām. Lielākoties tās ir privātmāju rajonos, tāpēc iedzīvotājiem sausā laikā bija jāsamierinās ar putekļu mākoņiem, kas nostājās uz apstādījumiem, stikla rūtīm un palodzēm. „Līdz šim, jā, man ir logi arī uz ielas pusi, valdošie vēji pūš uz pagalma pusi, un sausajos periodos kā tas ir tagad, kad, ja nemaldos, mēnesi jau nav lijis, viss pagalms bija vienos putekļos un logi bija regulāri netīri,” stāsta Madonas iedzīvotājs Gatis Gulbis.

Arī Madonas pilsētas pārvaldnieks Guntis Ķeveris atzīsts, ka putekļi madoniešiem sagādā klapatas: „Privātmāju īpašniekiem tā ir diezgan liela katastrofa, ka vasaras laikā, ja nav lietus, viņi nevar atvērt mājā logus, jo tie putekļi ir drausmīgi.”

Gatis uzzinājis par iespēju novērst putekļu mākoņus, kopā ar pāris kaimiņiem vērsās pašvaldībā. „Ierosme nāca no tā, ka Igaunijā, kur man jābraukā darba darīšanās, ievēroju, ka tur neput zemes ceļi mazajos ciematos un tādās vietās. Sāku interesēties, kas tas ir, izstāstīja, ko viņi dara. Un attiecīgi biju pat gatavs ar atsevišķiem ielas iedzīvotājiem par saviem līdzekļiem to izdarīt, jo redzēju, ka tur rezultāts ir ļoti labs,” norāda Gatis.

Pagājis vairāk nekā mēnesis, kopš Madonas ielas klāj īpašais grants ceļu putekļu absorbents, un pašvaldība un iedzīvotāji ar rezultātu esot apmierināti. Tepat Latvijā ražotais pretputēšanas materiāls ne tikai mitrina ceļa virsmu, novēršot putēšanu, bet pastiprina arī virsmas noturību pret eroziju. Tas nozīmē, ka pašvaldība ietaupa līdzekļus, jo ceļi vairs nav jāgreiderē.

„Pašreiz ir tā, ka mēs divus mēneši atpakaļ nogreiderējām ceļus, uzbērām šo pretputekļu reaģentu, un neviena bedre nav izveidojusies šajos ceļos. Ja mēs parēķinām, ka mēs parasti greiderējām zemes ceļus pilsētā divreiz mēnesī, tad mums tas sastādīja aptuveni pie tūkstoš latiem mēnesī greiderēšanai vien,” skaidro Ķeveris.

Jau tagad šo materiālu sākuši izmantot ne tikai madonieši, bet arī vairākas citas pašvaldības Latvijā. Iespējams, pienāks laiks, kad putekļu mākoņi vairs neapdraudēs satiksmes drošību un braucēju komfortu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt