Plānotā atzara mērķis ir savienot „Rail Baltica” dzelzceļa līniju ar Daugavas kreisā krasta ostu, taču izskatās - plānotāji nav pamanījuši, ka sliedes vedīs pāri Piņķu kapiem.
„Tie ir gadu simtiem veci kapi, šeit ir daudzos līmeņos apbedījumi un daudz simtu piederīgie, tajā skaitā Lāčplēša ordeņa kavalieri. Kādā līmenī lietas notiek mūsu valstī, ja ir cilvēki, kuri var pāri kapiem pārvilkt līnijas? Tā vienkārši neiedziļinoties, nepajautājot, nepaskatoties realitātē, dabā var pārvilkt pāri cilvēku piemiņai vienkārši strīpu,” sašutis ir Piņķu Svētā Jāņa draudzes mācītājs Andris Krauliņš.
Satiksmes ministrijā skaidro, ka pašlaik notiek projekta izpēte un tiekot vērtēti dažādi varianti. „Tā potenciālā trase, kas varētu savienot „Rail Baltica” līniju ar kreisā krasta ostu, tiek plānota gar esošo autoceļu un nepieciešamības gadījumā tās aizsargjoslas pārklātos,” saka Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta projektu vadītājs, „Rail Baltica” nacionālās izpētes vadītājs Kaspars Vingris.
Lai gan līdz galam vēl nav izpētīts, plāns tomēr jau uzzīmēts. Jau pašlaik autoceļš atrodas tuvu kapiem, un dzelzceļam tur paliek maz vietas. „Tie ir tehniskie risinājumi, jo ir jau iespējas saintegrēt ceļu kopā ar dzelzceļu, tās ir tehniskās detaļas, kuras tiks risinātas. Pēc tam, kad daudzkritēriju analīze noslēgsies, [..] tiks iesaistīta sabiedrība, tiks iesaistītas gan pašvaldības, gan uzņēmumi, gan jebkurš, kuru tas potenciāli varētu skart nākotnē. Šobrīd tiek vienlaicīgi spriests vispār, vai tīri tehniski un ekonomiski nepieciešamība savienot ostu ar esošo dzelzceļa līniju. Iespējams, tas nemaz nav vajadzīgs,” skaidro Vingris.
Savus iebildumus publiski vēl iespējams paust iedzīvotājiem un vienoties par kopīgu labumu.