Mežancānu ciemā apdzīvotas aptuveni 50 viensētas, un no Līvāniem to šķir 17 kilometru garš ceļš, kura tuvumā atrodas vairākas mājas un kokapstrādes uzņēmums. Sabiedriskais transports pēc pieprasījuma vienu reizi nedēļā sāka kursēt maijā, taču iepriekš braukt ar autobusu pieteicās vien trīs pasažieri un veikti divi braucieni. "Rēķinot kaut vai vienu eiro par kilometru – tie ir 40 eiro. Ja mēs paskatāmies, ka četru mēnešu laikā ir ieņēmumos bijuši tikai divi eiro – tad mūsu izdevumi būtu krietni, krietni lieli pret to ieņēmumu apmēru," teica Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Sabiedrību vēl jāradina komunicēt ar instancēm, taču viens no risinājumiem – saglabāt laukos sabiedrisko transportu – būtu plašākas rocības piešķiršana pašvaldībai, uzskata Līvānu novada vadība. Piemēram, dodot iespēju pārvadāt retos pasažierus ar skolēnu autobusu par maksu, Mežancānu gadījumā – ik nedēļu kursē skolēnus autobuss, kas ciema bērnus ved uz blakus pagastā esošo Rudzātu vidusskolu.
"Daudzi iedzīvotāji ir lūguši pašvaldības palīdzību, ja ir jānokļūst pie ārsta vai arī tiešām kāda jautājuma kārtošanā tieši uz domi. Mēs zinām arī iedzīvotāju attieksmi, ka viņi baidās pat izsaukt ātro palīdzību, jo viņiem būs jāmaksā," teica Līvānu novada domes izpilddirektora vietniece Aija Usāne.
Pašlaik Autotransporta direkcija izskata vairākas iespējas ieviest sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma Vidzemes un Zemgales reģionā, tomēr uzskata, ka plašāku atsaucību gūtu galapunkta projekts, kurš jāapstiprina jaunajai Saeimai.