Dienas ziņas

Eiropadome par "Brexit": darbs tikai sāksies

Dienas ziņas

VL-TB/LNNK pulcējas kongresā

Ļaudonieši iebilst pret satiksmes autobusa maršruta slēgšanu

Ļaudonieši iebilst pret satiksmes autobusa maršruta slēgšanu 

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Samazinoties iedzīvotāju skaitam, sarūk arī sabiedriskā transporta izmantotāju skaits laukos. Līdz ar to “Autotransporta direkcija” ik pa laikam pieņem lēmumu slēgt kādu no sabiedriskā transporta reisiem. Ziņa par vienīgā skolai un darba rītiem piemērotā maršruta slēgšanu satraukusi Ļaudonas pagasta iedzīvotājus.

Gana skarbi, ar milzīgu rūgtuma pieskaņu balsī Ļaudonas pagasta iedzīvotāji pauž savu sāpi par plānoto satiksmes autobusa Jēkabpils – Alūksne maršruta slēgšanu. Tas ir maršruts, ko gadu desmitiem izmantojuši nokļūšanai uz Jēkabpili vai Madonu, darba, skolas vai medicīnas jautājumu kārtošanai. Skumjākais, ka lēmums esot pieņemts, nepajautājot pašu ļaudoniešu viedokli un neinformējot, tas uzzināts caur sociālo vietni "Facebook".

“Ņem savas mantiņas un brauc uz Madonu, jo man darba vieta ir Madonā. Man nav, ar ko tikt,” stāstīja ļaudonietis Dzintars. Vietējais iedzīvotājs Aleksandrs gan norādīja, ka uz vietas ir tikai veci cilvēki: “Un kas tad te ir palikuši Ļaudonā? Veci cilvēki, gados. Paskatieties – viens jauns cilvēks, pārējie visi gados. Ko viņi darīs?”

Cilvēki uzsver, ka viņiem maršruta slēgšana sagādās milzu problēmas. Aritas Kalniņas bērns braukā uz skolu. “Man bērns izmanto šo transportu katru dienu, braucot uz Madonas vidusskolu. Ja nebūs šī te transporta, viņam tiks liegta iespēja tur mācīties, jo es personīgi nevaru izvadāt, jo man nav mašīnas,” stāstīja Kalniņa.

Savukārt uzņēmēja, skolēnu un studentu mamma Anita Veikšāne braukā uz Jēkabpili: “Jēkabpils ir liela pilsēta ar plašākām medicīnas iespējām, bet diemžēl Jēkabpili izbraukāt vienas dienas laikā mēs nevaram. Ja noņems šo reisu, tad mēs principā paliekam vispār šeit un nekur tālāk”.

Ļaudonas pagasta pārvaldes vadītājs Artūrs Portnovs ir pārliecināts, ka mazais cilvēku skaits autobusā uzrādījies, jo šoferis nav izsniedzis čekus.

“Viņi balstījās uz to, ka maršruts ir garš, kam es piekrītu, bet, maršrutā esot maz braucēju, kam es īsti nepiekrītu, jo ir vietas kur cilvēki sekojuši līdzi, ka iekāpj vairāk cilvēku, nekā uzrādās pēc tam statistikā. Tas nozīmē, ka šoferis ne vienmēr izsniedz šo čeku. Jebkurā gadījumā tos bērnus uz mūzikas un mākslas skolām mēs vedīsim tāpat par valsts naudu. Un tas izmaksās valstij dārgāk. Asfalta mums nav, un mūs dzen vēl dziļākā bedrē, atņemot vienīgo autobusu,” stāstīja Portnovs.

Kā apliecināja Autotransporta direkcija, statistikas dati patiešām liecinot par maršruta nerentabilitāti. Ja valstī vidēji ieņēmumi no biļetēm starppilsētu maršrutos spēj nosegt aptuveni 52% no visām izmaksām, tad konkrētajā maršrutā tie esot divreiz mazāki.

“Mēs arī izvērtējām pa posmiem šo maršrutu, un saskaņā ar statistiku pasažieri nebrauc visa maršruta garumā no Jēkabpils līdz Alūksnei, bet brauc tikai konkrētos tā posmos. Tieši tāpēc no 2021. gada šajos posmos tiks veidoti vietējas nozīmes maršruti,” skaidroja “Autotransporta direkcija” sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Plone.

Tādēļ līdz plānotajām 2021. gada pārmaiņām direkcijā ir gatavi sadarboties ar Ļaudonas pagasta pārvaldi un kopīgiem spēkiem  izstrādāt optimālu satiksmes autobusa maršrutu, kas balstīts uz iedzīvotāju vajadzībām, maksimāli tām pielāgojoties.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti