Pusdiena

Eksperts: Bez lielām pārmaiņām politiskajā virtuvē vēlētāju aktivitāte turpinās kristies

Pusdiena

Politoloģe: «KPV LV» un JKP varētu piedāvāt katra savu valdības komandu

Latgalē jauna pieturvieta par 100 tūkstošiem; Zemgalē - platformas desmitiem braucēju

Latgalē pieturvieta par 100 tūkstošiem; Zemgales laukos neizpratnē par lielām platformām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Atsaucoties Rugāju novada Lazdukalna pagasta iedzīvotāju lūgumam, uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” Rēzeknes – Gulbenes šosejas malā pasūtinājis jaunas autobusu pieturvietas būvniecību. Darbi izmaksās krietni virs simt tūkstošiem eiro, un valsts uzņēmums dārdzību skaidro ar rūpēm par cilvēku drošību. Savukārt citviet iedzīvotāji ir nesapratnē, kādēļ vecās pieturvietas jāatjauno tā, ka uz platformas var atrasties desmitiem cilvēku, ja tur autobusā iekāpj tikai pāris pasažieru nedēļā.

Uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” jaunas sabiedriskā transporta pieturvietas vecos ceļos nav būvējis divus gadus. Tomēr Lazdukalna pagasta iedzīvotāji tādu ļoti lūguši izveidot autoceļa Rēzekne – Gulbene malā apdzīvotā vietā Ozolnes.

“Tas ceļš ir ar labu asfaltu, tur atjaunošana pašlaik nav nepieciešama, jo tur nesen uzklāts asfalta segums. Iedzīvotāji jau pirms pāris gadiem izteica vēlmi, lai pietura tiktu izveidota tur, kur pienāk pašvaldības ceļš uz lielā ceļa. Tur cita pietura ir 300-400 metru attālumā, un to šobrīd mazāk izmanto. Līdz ar to likvidējam vienu esošo, un šo būvē no jauna,” stāsta Rugāju novada vadītāja Sandra Kapteine no saraksta “Vienoti novadam”.

Abās šosejas pusēs būs pa vienai pieturai.

To projektēšana izmaksāja 14 tūkstošus eiro, bet būvdarbi – vēl vairāk nekā simt tūkstošus.

“Latvijas Valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova atzīst, ka lēti tas nav, taču būvniekus patlaban grūti dabūt: “Pietiekami liels atļautais maksimālais ātrums – 90 kilometri stundā. Tas nozīmē, ka drošības apsvērumu dēļ tur nav iespējams vienkārši nolikt soliņu un iespraust stabiņu. Tika izsludināts iepirkums. Diemžēl šogad uz mazajiem objektiem būvniekiem nav liela interese. Līdz ar to cenas nelielajiem projektiem diemžēl ir pieaugušas un dažkārt vairākkārt pārsniedz summas, kuras tika plānotas šiem darbiem.”

Kamēr Latgalē var priecāties par vienu jaunu un dārgu pieturvietu Lazdukalna pagastā, Brunavas pagastā Zemgalē cilvēki turpina gruzdēt par pirms pašvaldību vēlēšanām sacelto trauksmi saistībā ar sabrukušajiem grants ceļiem. Par nedaudz virs vienu miljonu eiro Codes un Mežotnes pagastā atjauno sešarpus kilometru posmu, bet Brunavas pagastā – 20 kilometrus.

“Man liekas – tik daudz muļķību, cik tiek sastrādāts, cik tiek iztērēta nauda nelietderīgi…” saka Brunavas pagasta kāpostu audzētāja Iveta Ļekūne, kura nemierā bija pirms pusotra gada un nemierā ir arī tagad.

“Esam tik daudz panākuši, ka notiek daļējs remonts, pamatīga uzfrišināšana. Bet nu atkal tās muļķības!

Iedomājieties – autobusu pieturas taisa tik lielas, lai 50 cilvēku tur varētu stāvēt un gaidīt autobusu. Bet mums tur divas tantes nedēļā stāv.

Bet uz katru to pieturu gandrīz 2000 eiro tiek norakstīts. Kam tādas muļķības vajadzīgas? Tad uzberiet biezāku to šķembu kārtu, bet tagad tikai astoņus centimetrus uzbirdina. Un tad vēl dāmas brauc ar pirkstu mērīt, kā tur ber virsū,” saka Ļekūne.

Anna Kononova no “Latvijas Valsts ceļiem” atbild, ka nevarēja kādu no 14 pieturām atjaunot, kādu likvidēt, bet vēl kādu samazināt: “Šis ir viens no retajiem gadījumiem, kad mēs saņemam pārmetumus par to, ka ir atjaunotas pieturvietas. Pārsvarā ikdienā saņemam iedzīvotāju zvanus un vēstules par to, ka pieturvietas netiek atjaunotas”

Valsts ceļu atjaunošanas lietas pagastos nonākušas arī Bauskas novada domnieku darbakārtībā. Tikmēr, turpinoties būvdarbu sezonai, atsevišķos valsts ceļu posmos joprojām jārēķinās ar būtiskiem satiksmes ierobežojumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti