Dienas ziņas

Mājas iet postā – risinājuma nav

Dienas ziņas

Dabaszinātņu skolotāji saņem Ekselences balvas

Iedzīvotājiem neizpratne par elektrības rēķiniem

Latgalē neizpratne par to, kā veidojas elektrības rēķini

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Brīvais tirgus elektroenerģijas jomā pērn pavēra iespēju ikvienam izvēlēties sev visvairāk piemēroto pakalpojuma sniedzēju. Lielākā daļa iedzīvotāju palika uzticīgi jau ierastajai kārtībai un turpināja par elektroenerģijas patēriņu maksāt “Latvenergo”. Taču šogad saņemtie jaunie rēķini radījuši lielu neizpratni, jo daudziem tie ir divtik lieli.

Lai norēķinātos par elektroenerģijas piegādi un lietošanu, 78% procenti „Latvenergo” klientu izvēlējušies izlīdzināto maksājumu. Tā būtība ir katru mēnesi par patērēto elektrību maksāt vienu un to pašu summu, kura aprēķināta un pielīdzināta pagājušā gada patēriņam. Saņemot rēķinu par janvāri, daļa iedzīvotāju ir neizpratnē: kādam pārrēķina rezultātā jaunie maksājumi ir krietni lielāki, bet citiem mazāki, nekā pērn.

„Man būs stipri mazāk. Man bija kaut kur pie 200 kilovati jāmaksā, šogad būs 145 tikai,” saka Malnavas iedzīvotājs Voldemārs.

„28 cilvēki sūdzas, ka patēriņš ir mazāks, bet rēķins ir nedaudz lielāks,” situāciju raksturo Malnavas pagasta pārvaldes vadītāja Irēna Kaupuže. „Diemžēl, diemžēl, tagad mums mainīja skaitītāju, ļoti aktuāla problēma ir: atnāca rēķins un nevar saprast, no kurienes viņš ir tik liels,” uz neskaidrībām norāda Malnavas iedzīvotājs Vilhelms. „Mēs gribam ar viņiem [„Latvenergo”] sazināties, taču mēs nevaram ar viņiem sazināties. Jau gandrīz mēnesi mēs zvanām, bet nu gaidiet, gaidiet, gaidiet. Var atgaidīt visu dienu. Nav nekā. Ko darīt? Nezinu,” saka vēl viens Malnavas iedzīvotājs Vilhelms.

„Latvenergo” pārstāvji skaidro: ilgi jāgaida tāpēc, ka klientu apkalpošanas centru darbinieki šobrīd ir noslogoti. Ikdienu centros izveidojas garas tieši to klientu rindas, kuri kopā ar speciālistiem meklē iemeslus, kāpēc šā gada ik mēneša maksājuma summa aprēķināta lielāka. „Jā, reāli mēs ņemam datus no tiem skaitītāju rādījumiem, ko paziņojuši paši cilvēki gadu mijā. Un arī pēc tiem aprēķiniem, ko sniedz „Sadales tīkls”,” saka Latgales reģiona klientu apkalpošanas speciālists Aleksandrs Ļuļs.

Vēl daži no iemesliem, kāpēc jaunā maksājumu summa atšķiras, ir izmaiņas pašu klientu elektroenerģijas lietošanas paradumos vai arī iepriekš kļūdaini norādīti skaitītāju rādījumi. „Klienti varbūt pat arī negāja pie skaitītāja 2014. gadā, bet maksāja aptuveno summu. Citi klienti varbūt ir izmantojuši iespēju maksāt tik, cik atvēlēja viņu ģimenes budžets, cik viņi ir spējīgi maksāt par elektrību,” saka Ļuļs.

Statistika liecina, ka izlīdzinātā maksājuma summa šogad palielinājusies 30% „Latvenergo” klientu, 70% tā nav mainījusies vai pat kļuvusi mazāka. Bet tiem klientiem, kas novērojuši būtisku atšķirību starp rēķinā norādīto un reāli patērēto elektroenerģiju un vērsušies klientu apkalpošanas centros, šobrīd tiek veikts jauns izlīdzinātā maksājuma summas pārrēķins.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti