Tiklīdz vilciens pārbraucis Lielupes tiltu, jau pirmajā pieturā izkāpj bars pasažieru. Vilcienā sēdvietu pietiek ne visiem un arī ievērot distanci nav iespējams.
Vilciena pasažieres Kristīne un Eva sacīja: “Mēs no Imantas uz jūras pusi iesim atpūsties no visām darbdienām, no maskām.”
Akciju sabiedrībā “Pasažieru vilciens” skaidroja, ka braucēju pieplūdums parasti sākas aprīlī. Darbdienās pasažieru skaits esot neliels.
“Darba dienās, ņemot vērā ārkārtējos apstākļus [Covid-19 dēļ], teju neviens vilciens nav piepildītāks vairāk par 30%. Aprīlī katru gadu pamazām palielinām vilcienu intensitāti, īpaši abu jūrmalu virzienos. Gribētu arī uzsvērt, ka joprojām spēkā ir ārkārtējā situācija un sabiedriskais transports jāizmanto tikai neatliekamiem braucieniem neatkarīgi no laika apstākļiem,” norādīja “Pasažieru vilciens” sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Agnese Līcīte
Izkāpuši no vilciena Majoros, cilvēki steidz doties pastaigā pa Jomas ielu.
“Mēs no Asariem, speciāli atbraucām. Mums ir māja, dārzs, bet šodien pirmo reizi šogad atbraucām uz Jomas ielu,” sacīja Aira un Kārlis, kuri ir starp vairākiem cilvēkiem, kas atbraukuši baudīt brīvdienas Jomas ielā.
Arī pie jūras ļaužu netrūkst, cilvēki dodas pastaigās pirms darba nedēļas sākuma.
KONTEKSTS:
Covid-19 uzliesmojuma laikā 2020. gada pavasarī Latvijā bija izsludināta ārkārtējā situācija jaunā koronavīrusa ierobežošanai. Situācija vasarā bija stabila, bet septembra beigās saslimstība strauji pieauga. Valdība novembrī atkārtoti noteica ārkārtējo situāciju, bet, tā kā saslimstība ar Covid-19 nemazinās, ārkārtējā situācija ir pagarināta līdz 6. aprīlim, ieskaitot arī Lieldienu brīvdienas.
Saskaņā ar valdības atbalstīto luksofora principu par ierobežojumu mīkstināšanu varētu spriest, ja saslimstības rādītāji samazinātos līdz vidēji 200 gadījumiem uz 100 000 cilvēku 14 dienu laikā.