Galvaspilsētai nesokas ar lielo projektu īstenošanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Rīgā ir lieli projekti, kas aizsākti pirms vairākiem gadiem. Ja ticētu pilsētas domnieku solījumiem, kādas no šīm būvēm vajadzēja sākt celt, kādām jau vajadzēja būt pabeigtām. Solījumu, pētījumu un citu iestrāžu bijis daudz, bet pagaidām daudzviet čiks vien iznācis. Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" Zaiga Grīnberga interesējas, vai Rīgā „norakstīts" ir Ziemeļu šķērsojums un tā sauktās „Park&Ride" autostāvvietas.

Ziemeļu transporta koridoru savulaik Rīgas domes ierēdņi raksturoja kā  vērienīgāko transporta infrastruktūras objektu, ko  tuvākajā laikā būvēs Rīgā – tas spēs reāli uzlabot satiksmi pilsētā un pozitīvi ietekmēs kravu loģistiku. Tā būtu gandrīz 30 kilometru gara maģistrāle, kas sāktos ap Juglu no A2 autoceļa, apietu pilsētas centru, šķērsotu Daugavu  un noslēgtos pie jūrmalas Priedainē.   Projekts iekļauts  pilsētas attīstības plānā. Taču Ziemeļu koridora projektu  nobīdīja malā, kad tā laika politiķiem izdevīgāks kļuva Dienvidu tilta projekts. Trīs domes sastāvu laikā izdevās to „uzraut" tādēļ, ka veikli finansisti un juristi ar domnieku atbalstu  izveidoja ļoti dārgu finansēšanas modeli. Vēl gan jābūvē 4.kārta.

Ziemeļu šķērsojuma priekšizpēti dome sāka jau 90. gadu beigās, kad pilsētu vadīja Andris Bērziņš, vēlākais ministru prezidents. Toreizējie plāni bija – tiltu vai tuneli uzbūvēt jau 2003. gadā. Pie varas tiekot Bojāra–Kreitusa koalīcijai, iepriekšējās iestrādes tika nokritizētas, sākās ilgstoša tiesāšanās Ziemeļu šķērsojuma būvuzraudzības pretendentfirmu starpā.

Kādu laiku domē bija institūcija, kura uzraudzīja galvenokārt Dienvidu tilta būvniecību,  formāli tai vajadzēja virzīt arī  Ziemeļu koridora lietas.  Vēlāk nodibināja īpašu  Ziemeļu koridora attīstības  biroju.

2010. gadā dome svārstās starp augstā tilta vai iegremdētā tuneļa izvēli un nolemj vēlreiz  izstrādāt skices tunelim. Kopumā bijušas 30  Ziemeļu koridora izpētes , ietekmes uz vidi  un nekustamo  īpašumu novērtējumi. Tos veikuši gan Latvijas, gan ārvalstu firmas par Eiropas, pašvaldības un valsts līdzekļiem. Cik naudas iztērēts kopumā – to attīstības departamentā precīzi nevarēja pateikt, bet 2010. gadā lika lēsti 11 miljoni latu.   Vai Daugavas šķērsojums būs tilts vai tunelis – tas nav skaidrs vēl šodien.

Otra lielā nepieciešamība, par kuru domnieki skandē jau 10 gadus, ir auto stāvlaukumi pie pilsētas robežas, kur tos bez maksas novietot, tālāk braucot ar sabiedrisko transportu.  Savulaik domē bija īpaša struktūrvienība, kas kārtoja zemes juridiskās lietas stāvlaukumiem.

„Park&Ride" jeb stāvparku ideja pašvaldībā nav aizmirsta – pirmā autonovietne jau kādu gadu eksistē, un tā ir Ulbrokas ielā. Tā gan sākotnēji nav bijusi kā stāvparks, bet kā autonovietne  mikrorajona iedzīvotājiem. Bezmaksas tā ir tikai e-talonu lietotājiem ar noteiktiem nosacījumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti