Pusdiena

Pusdiena 30.11.2017

Pusdiena

Saeima otrajā lasījumā atbalsta Veselības aprūpes finansēšanas likumu

Ar speciālām ierīcēm ķers luksofora signālu neievērotājus

Finansējums speciālajām ierīcēm luksofora signālu neievērotāju ķeršanai vēl neskaidrs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Par luksofora aizliedzošā, sarkanā signāla neievērošanu vidēji gada laikā tiek sodīti 5000 autovadītāju. Lai braucējus disciplinētu, tuvākajos gados plānots iegādāties mērierīces, kas konstatē aizliedzošā luksofora signāla neievērošanu. Pašlaik gan vēl nav skaidrs, cik daudz naudas to pirkšanai vajadzētu un kur ņemt tām finansējumu.

Rīgas ielās uzrunātie cilvēki stāsta, ka ir manījuši auto braucējus, kuri neievēro luksoforā degošo sarkano signālu.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis atgādina kādu nesenu gadījumu Garkalnes novadā. Tur kāds autovadītājs, neievērojot luksofora aizliedzošo, sarkano signālu, uz regulējamās gājēju pārejas notrieca sešus gadus vecu bērnu.

“Gada laikā par šāda veda pārkāpumiem, kad vadītāji neievēro luksofora signālus, tiek sastādīti vairāk nekā 5000 protokolu. Jāsaka – šis ir viens no negadījuma cēloņiem, kad negadījumos, kādam no satiksmes dalībniekiem neievērojot luksofora signālu prasības, cieš gan autovadītāji, gan arī pasažieri,” norāda Krapsis.

Lai izskaustu šo netikumu, tuvākajos gados varētu iegādāties speciālas mērierīces. To iegādi paredz satiksmes drošības plāns 2017.-2020.gadam. Ja autovadītājs neievēros aizliedzošo luksofora signālu, ierīce to fiksēs. Līdz 2020.gadam jaunajiem tehniskajiem palīglīdzekļiem jābūt iegādātiem, to paredz minētais satiksmes drošības plāns.

Krapsis stāsta, tuvākajā laikā policija, sadarbojoties ar stacionāro fotoradaru saimniekiem - Ceļu satiksmes drošības direkciju -, plāno uzlabot ātruma mērierīces. Tās varētu pielāgot ne tikai ātruma kontrolei, bet arī luksoforu signālu ievērošanas uzraudzīšanai.

“Ja mēs runājam par esošajiem fotoradariem, kur fotoradaru darbības zonā ir vai nu krustojumi, vai regulējamās gājēju pārejas, vienlaicīgi fiksētu gan atļauto braukšanas ātrumu, gan luksofora signālu ievērošanu. Tā ir viena lieta. Bet šajā plānā [par jaunajām ierīcēm], tad tie ir nedaudz savādāki tehniskie līdzekļi. Vairāk vērsti uz to, ka krustojumos tiek uzstādīts kaut kas varbūt līdzīgs kā fotoradars, kurš fiksē šos gadījumus, kad vadītājs šķērso krustojumu pie aizliedzošā signāla,” skaidro Krapsis.

Proti, šī nākotnes ierīce fiksēs transportlīdzekli, kurš pārbraucis krustojumu pie sarkanās gaismas, tā numura zīmi. Un vainīgajam nosūtīs pārkāpuma protokolu ar piemēroto sodu.

Tagad Iekšlietu ministrijai kopā ar Satiksmes ministriju ir jāizpēta situācija un līdz nākamā gada beigām jāsagatavo priekšlikumi. Kādas ierīces ir jāiegādājas, cik daudz naudas to pirkšanai vajadzētu un kur ņemt tām finansējumu, pašlaik atbildes nav, saka Krapsis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti