Dienas ziņas

Jelgavā notiek mazākumtautību festivāls

Dienas ziņas

Maina Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas noplukušo fasādi

Daudzviet ugunsgrēkus dzēš ar 30 gadus veciem auto

Daudzviet Latvijā ugunsgrēkus dzēš ar 30 gadus veciem auto

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Neregulāro investīciju dēļ Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) autoparka vidējais vecums jau pārsniedzis divdesmit gadus. Daudzviet joprojām tiek izmantoti arī auto, kas rūpnīcas slieksni šķērsoja pirms trīsdesmit un pat piecdesmit gadiem. Ministru kabinets gan atbalstījis plānu nākamajos piecos gados autoparka atjaunošanai piešķirt gandrīz sešdesmit miljonus eiro, tomēr tas esot tikai plāksteris milzīgā caurumā.

VUGD Aizkraukles daļā tehnikas parks ir gana atbilstošs divdesmit pirmā gadsimta prasībām, tāpēc tikt galā ar vidēji septiņiem ugunsgrēkiem nedēļā neesot problēmu.

Joprojām gan tiekot izmantots arī viens no vecākajiem speciālajiem transporta līdzekļiem – 1970. gadā ražots ūdensvedējs, kurā var iepildīt astoņas tonnas ūdens, turklāt neesot jābaidās, ka auto iegrims dubļos.

Daļas komandieris Guntars Laukazīle stāsta, ka tā esot ideāla mašīna meža ugunsgrēkiem: “Šāda gadagājuma mašīnām nav nekas elektronisks. Viss ir mehānisks, un ja tur kas ieķeras, ar parastajiem skrūvgriežiem un atslēgām var to visu saremontēt.”

Tomēr gadu nasta autovectētiņam liekot par sevi manīt. Gadu tā stāvējusi remontā, un atļauju piedalīties satiksmē ieguvusi tikai pateicoties tam, ka izdevies nepieciešamo detaļu izvirpot.

“Ja kaut kas viņai atkal notiks, un nebūs iespējams sadabūt detaļu vai kā pēdējā gadījumā meistaram izvirpot, viņa ietu uz norakstīšanu, jo šādas rezerves daļas vairs nekur nevar dabūt,” skaidro Guntars Laukazīle.

Pašlaik VUGD daļās un posteņos esot ap 100 speciālo transporta līdzekļu, kuru vecums ir no 25 līdz 50 gadiem, un 95 autocisternas, kas ekspluatācijā ir vairāk nekā trīsdesmit gadus. Arī Jaunjelgavas postenī abas automašīnas ir no padomju laikiem.

Jaunjelgavas posteņa komandieris Arturs Grikpēdis atzīst:

“Mašīnas ļoti bieži plīst, īpaši karstajos vasaras periodos bija regulāri, kad mašīnām vajadzīga medicīniskā palīdzība, ja tā var teikt.”

Aprīkojums gan esot mūsdienīgs, bet, lai to paņemtu līdzi, nācies vecajā auto uzmeistarot ne vien papildus plauktus, bet arī aizņemt daļu no glābējiem paredzētajām vietām.

Novecojušais autoparks ir viena no lielākajām problēmām ne tikai Aizkraukles novadā, un arī nākamajos piecos gados plānotie 59,9 miljoni eiro esot tikai plāksteris milzīgā caurumā.

“Ar šo summu, vismaz pēc iepriekšējās pieredzes, mēs varētu nopirkt ap 170 automobiļiem, un tiešām nodrošināt, lai tā pirmā reaģēšana nesamazinās. Mēs nerunājam par attīstību,” norāda VUGD priekšnieka vietnieks, ģenerālis Intars Zitāns.

Plānots, ka jaunie auto nonāks vairāk noslogotajās lielajās pilsētās, bet mazāk nobrauktie auto no lielajām pilsētām tikšot reģioniem. Jāpiebilst gan, ka, piemēram, Jaunjelgavas posteņa depo 21. gadsimta auto iebraukt nemaz nav iespējams. Kā skaidro VUGD vadība, infrastruktūras problēmu risināšanā cerība esot uz katastrofu pārvaldīšanas centru izveidi, bet cik un kur tādi būs vēl īsti neesot zināms.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti