Čaka ielā Rīgā sāks vērienīgu remontu: ierobežos satiksmi un sašaurinās ietves

Šovasar Rīgā plānoti vērienīgu Čaka ielas remontdarbi. Jau šobrīd vietām uzsākti darbi, samazināts auto braukšanas ātrums. Savukārt tuvākajās nedēļās satiksmi uz ielas plānots būtiski ierobežot un uz remonta laiku sašaurinās arī gājēju ietves. Darbi notiks arī naktī, tāpēc lūdz iedzīvotāju izpratni. Darbus pilnībā plāno pabeigt nākamgad.

ĪSUMĀ:

  • Remonts plānots šovasar, un jau šobrīd vietām uzsākti darbi.
  • Uz remonta laiku būtiski ierobežos satiksmi un sašaurinās gājēju ietves.
  • Atjaunos ceļa segumu, un ietvēs ieklās pelēko bruģi.
  • Arī mainīs siltumtīklu pusotru kilometru garā posmā.
  • Kokus stādīs tikai posmā no Ērgļu ielas līdz Zemitāna tiltam.
  • Darbi notiks arī naktī.

Tikai segums, bruģis un maz koku

Čaka ielā Rīgā sāks vērienīgu remontu: ierobežos satiksmi un sašaurinās ietvesAnnija Petrova

    Čaka ielā atjaunos ceļa segumu. „Cik platas ietves ir, tās tiek saglabātas tikpat platas. Tāpat arī brauktuve, cik plata tā ir, arī pēc darbu pabeigšanas tā būs tieši tik plata. Ja mēs atceramies, kā izskatās šobrīd Brīvības iela, Stabu iela, Elizabetes iela, Dzirnavu iela, tad tas vizuālais izskats būs tāds pats,” stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

    Ietvēs ieklās pelēko bruģi. „Paceltas augšā tiek visas ietves, lai nebūtu šie amerikāņu kalniņi, bet vienlaidus ietve, kā arī tiek ievērota vides pieejamība. Brauktuve ir ar asfaltbetonu.”

    Kokus plānots iestādīt posmā no Ērgļu ielas līdz Zemitāna tiltam – zaļajā zonā brauktuves vidū. “Savukārt runājot par labiekārtojumu, kas tad būtu tuvāk centram, kokiem diemžēl projektētāji neatrada vietu, ņemot vērā komunikāciju īpatsvaru zem ietvēm. Bet tiek meklēti citi risinājumi, vai tas būtu kā Barona ielā ar ziedu kastēm vai koku kastēm, bet noteikti labiekārtojums šajā ielā būs,” norāda domes pārstāve.

    Apvienības „Pilsēta cilvēkiem” valdes priekšsēdētājs Māris Jonovs atminas, ka arī iepriekš bijuši solījumi remontēt Čaka ielu un ne tikai to. Viņš piekrīt, ka ielai vajadzīgi uzlabojumi. Savukārt tas, ka nenotiks būtiskas izmaiņas, esot pat laba ziņa: „Ir izgāzies Rīgas domes plāns pretēji visiem plānošanas dokumentiem padarīt platāku brauktuvi un ietves vēl šaurākas.”

    Jonovs norāda, ka beidzot gribētos redzēt ielu, kuru remontējot slēdz auto tranzītam: „Ļaujot braukt caur remontdarbiem auto plūsmām, tas īstenībā arī ļoti apgrūtina pašus remontdarbus un gala beigās arī ietekmē remontdarbu kvalitāti. Jo, ja tiek steidzināti termiņi, bet praktiski strādāt ir neiespējami, jo tev pa rokai visu laiku brauc pāri mašīnas, tas nav normāli.”

    Remontu laikā divas joslas

    Remonta laikā uzņēmumam “Rīgas siltums” plānoti vērienīgākie darbi. Mainīs siltumtīklu pusotru kilometru garā posmā. Strādās arī citi komunikāciju uzņēmumi. Siltumtīkli atrodas ielas vidū, tāpēc arī tranšeja būs tur. Aizņems trešdaļu brauktuves.

    Satiksmi remontu laikā organizēs divās braukšanas joslās.

    „Katra josla aptuveni 3,5 metrus plata, lai varētu nodrošināt sabiedriskā transporta kustību. Bet diemžēl uz šī rēķina nāksies samazināt ietves platumu uz 1,5 metriem, lai varētu nodrošināt gan sabiedriskā transporta kustību, gan gājēju kustību,” norāda Una Ahuna-Ozola.

    Satiksmes departamentā skaidro, ka jārēķinās ar pamatīgiem remontdarbiem un satiksme būs lēnāka. Iespējams, līdzīgi kā iepriekš Brīvības ielā.

    Tā kā Čaka ielā jānodrošina divu virzienu satiksme, smagais transports piekļūt ielai nevarēs. Tāpēc daļa darbu notiks naktī, norāda “Rīgas siltums”. Darbu veicēji cer uz apkārtējo iedzīvotāju izpratni.

    “Rīgas siltums” darbus plāno pabeigt rudenī. Savukārt

    pilnībā remontu Čaka ielā cer noslēgt nākamgad vasarā.

    Bedrains ceļš

    Kādreiz glīto namu fasādes Čaka ielā apdrupušas. Garām gājējiem brauc trolejbusi un mašīnas, tiesa, lēnāk nekā iepriekš. Ceļš bedrains un ar ielāpiem.

    Vairums Latvijas Radio uzrunāto gājēju uzskata, ka remonts ielai vajadzīgs.

    „Katru darba dienu man sanāk iet vismaz divas reizes dienā virzienā no stacijas un uz staciju pa Čaka ielu. Kopumā patīk. Ir interesanti vērot, kā pa gadiem mainās kaut kādi mazie veikaliņi, kuri ilgāk darbojas, kuri pazūd, nāk vietā kaut kas cits. Troksnis ir. Ja ir lietus, tad parasti tas ceļa segums ir tik briesmīgs, ka jāskatās, lai kāda mašīna tevi neapšļaksta, jo ir gadījies, ka tu ej un līdz ceļgaliem tevi vienkārši nošļāc,” stāsta Margarita.

    Latvijas Radio uzrunā arī Artūru, kas Čaka ielā dzīvo: „Nu, tā, diezgan putekļaini. Citreiz, kad kādi lieli trolejbusi brauc garām, tad nodreb viss stāvs. Es ceru [ka ielu plāno remontēt], jo man arī ar mašīnu sanāk bieži braukt pa to. Daudz bedru, un šaurs bieži vien, kad jābrauc garām trolejbusiem vai autobusiem.”

    Čaka ielas iedzīvotājs Artūrs izprot vajadzību darbus veikt arī naktī. Vienlaikus gan norāda – tā kā dzīvokli īrē, neesot grūtību pārvākties.

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti