Godiņš uzsvēra, ka pēc konkursa rezultātiem no 2021. gada pasažieriem visā Latvijas teritorijā būs nodrošināti vienlīdz augsta līmeņa pakalpojumi neatkarīgi no tā, kura novadā viņi dzīvo, būs jaunāki, mūsdienu prasībām atbilstoši autobusi.
Savukārt biļešu cenu ietekmē vairāki faktori, un Autotransporta direkcijas mērķis ir panākt, lai ieņēmumi no biļetēm segtu 50% no uzņēmuma izmaksām un 50% kompensētu valsts.
Ja saglabājas šī proporcija, nav pamata pārskatīt biļešu cenas, ja proporcija mainās, tad cenas jāpārskata, skaidroja Godiņš.
Ja finanšu radītāji atbildīs direkcijas prognozēm, ne šogad, ne nākamgad cenas nemanīsies, norādīja Godiņš.
KONTEKSTS:
Konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. gada noteikti uzvarētāji 12 maršrutu tīkla daļās no kopumā 16, un tuvākajā laikā tiks sludināts jauns konkurss uz atlikušajām četrām maršrutu tīkla daļām.
No 15. janvāra gan starppilsētu, gan vietējās nozīmes maršrutos maksa par braucienu autobusā auga par 10 centiem. Autotransporta direkcija skaidroja, ka cenas jāpalielina, jo pēdējos septiņus gadus tās nav mainītas, bet izmaksas būtiski augušas. Tas savukārt ietekmē arī valsts tēriņus - 2012. gadā ieņēmumi no biļetēm spēja nosegt 57% no pārvadātāju izmaksām, savukārt pērn par biļetēm iekasēja vairs tikai 46% no izmaksām, tādēļ valstij jākompensē lielāka zaudējumu daļa.