Mācībās piedalījās iznīcinātāji no Portugāles un Lielbritānijas, kā arī Lietuvas Gaisa spēku transporta lidmašīna, kurā atradās arī Latvijas Televīzijas filmēšanas grupa.
Lidmašīna startēja Lietuvas Gaisa spēku bāzē, lai pārlidotu no Šauļiem uz Lielvārdi. Tomēr piloti LTV atzina, ka tāds gluži nav plāns. Lidojuma kaut kādā brīdī kaut kas notiks un nāksies atgriezties Šauļos. Viss, ko viņi teica, – skatieties uz horizontu, citādi ir ļoti viegli apvemties.
Transporta lidmašīnā C27 iekšā ir pamatīgi jūtama katra vibrācija. Šī ir ļoti īpaša lidmašīna. Ar šo lidmašīnu salīdzinoši bieži pārvietojas Lietuvas Valsts prezidents. Un ne tikai – uz klāja bija arī Lietuvas žurnālisti, kuri atklāja, ka ar šo lidmašīnu reiz pārvesti delfīni uz Lietuvas delfināriju. Bet pati lidmašīna ir Lietuvas Gaisa spēku rīcībā un manevri, kādos ar to lido, nav salīdzināmi ar komerciālajām lidmašīnām.
Pēc kādu laiku ilguša salīdzinoši mierīga lidojuma sākās treniņa uzdevums.
Treniņu uzdevums paredz, ka šai lidmašīnai pavisam drīz pazudīs visas komunikācijas iespējas ar ārpasauli.
Tas notiek aptuveni virs Skrundas.
Tas nozīmē, ka piloti pārņem vadību no autopilota un caur atsevišķu sistēmu nosūta ziņu, ka ir zaudējuši visas komunikācijas iespējas.
Otrais pilots to skaidroja vēsu prātu: "Tas nav satraucoši, bet ļoti prasīgi. Mums daudz vairāk jākoncentrējas. Jālido ar rokām, nevis ar autopilotu, visu laiku jāvēro iznīcinātājs. Tas nav satraucoši, bet prasīgi un nogurdinoši."
"Izspēlējām komunikācijas zaudējumu, gaidījām riņķojot, iznīcinātāji pavadīja uz Lielvārdi. Veicām zemu pārlidojumu un atlidojām atpakaļ. Vienkārši," rezumēja pilots.
Lidojuma laikā lidmašīnu pavadīja divi "F-16" un divi "EuroFighter" iznīcinātāji. Arī zemais pārlidojums pār Lielvārdes lidlauku daudzus pārsteidza nesagatavotus. Kopā lidojums ilga trīs stundas un brīžam sēdekļos iekrampējās visi. Daži arī piepildīja maisiņus...
Piloti stāstīja, ka šie treniņi ir svarīgi gan viņiem, gan iznīcinātāju pilotiem. Komunikāciju zaudējums ir iespējams arī reālā situācijā, taču tas notiek ļoti, ļoti reti, mierina piloti. Tad ir svarīgi, ka gan pārtveramie, gan pārtvērēji zina, ko darīt un kā veiksmīgi parādīt, kur lidmašīnai jānosēžas.